Re: Najważniejsza decyzja w życiu

From: "Chiron" <c...@t...ja>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Najważniejsza decyzja w życiu
Date: Mon, 12 Jun 2017 20:03:17 +0200

Użytkownik "pinokio" <p...@n...adres.pl> napisał w wiadomości
news:ohmho5$eks$1@node1.news.atman.pl...

> Chiron, skoro tak Cię uczono na terapii, że swoją historię zostawia się w
> WC, to słabiutko. Ja bez żadnej profesjonalnej terapii wiem, że swoją
> historię należy pokochać. Moja historia choć trudna jest święta. Historia
> mojego życia to ja.
>
> Najbardziej z historii kocham swoją traumę:
> Przyszło od rozwojowca (Damiana Redmera):
> Gdy w jednym z badań przeanalizowano 16 super-sportowców (wielokrotnych
> medalistów) oraz 16 również profesjonalnych, ale mniej utytułowanych
> sportowców, ujawniła się jedna zdumiewająca różnica.

> [...]

To normalne, że ktoś, komu się udało z traumy zrobić to, co inni uważają za
sukces, będzie ten sukces potrafił szanować i pewno będzie to większy sukces
niż ludzi, którzy życie przeżyli bez większych traum. Zapraszam Cię jednak
do przemyslenia tego wszystkiego. W linkowanym filmiku facet odmienia trauma
i tragedia przez wszystkie przypadki jako środek napędowy sukcesu. Sam
jednak mówi, że trauma nas okalecza. I z tych okaleczeń możemy się nie
wyleczyć do końca naszego życia. Co nas nie zabija- to ponoć wzmacnia. OK.
Jednak Ten film nie był o tym, czy ktoś, kto jest okaleczony traumą i osiąga
sukces w sporcie, biznesie, muzyce, etc- jest_kochającą_i_szczęśliwą_istotą.
Często (może i nawet zawsze) nie jest. Wchodzi (jak by się wydawało) na sam
szczyt, i...popełnia samobójstwo, popada w narkomanię, alkoholizm, ma kilka
żon a dzieci go nienawidzą, etc. To skutek okaleczenia traumą. Jego
historii, którą powinien traktować tak, jak historię kogoś obcego- mieć do
niej taki własnie stosunek. Albo i jak- tak, jak pisałem wcześniej: g...o w
WC, które zostawił i oczywiście nigdy już nawet o nim nie pomyśli. Niestety-
często ludzie okaleczenie babrzą się w tym g...nie jak w kąpieli, z wielką
lubością. Jednak to ich izoluje od ludzi. No bo jesli nie osiągnie żadnego
sukcesu społecznego- to będzie tym g..em babrał się przy innych opowiadając,
jak to on nie mógł odnieść sukcesu, bo tata go bił i nie pozwolił chodzić do
szkoły. No cóż- takie historie działają na ludzi odstręczająco.
A jak osiągnie sukces? To też będzie się babrał- mówiąc innym, jak to go
mają podziwiać i jak to on nimi gardzi, bo jego bili i nie wysyłali do
szkoły, a i tak osiągnął sukces, a oni byli pieszczeni przez życie, i
niczego się nie dorobili. To przecież też odstręcza.

--
Chiron