Re: Nalewka

From: "michalek" <m...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Nalewka
Date: Fri, 21 Sep 2012 09:13:36 +0200

Użytkownik "G" <@> napisał w wiadomości
news:505b6f6f$0$1307$65785112@news.neostrada.pl...
>W tym roku wybieram się w gości na Boże Narodzenie i pomyślałem by zabrać
>jakiś oryginalny prezent - nalewkę :) Chyba do tego czasu zdąży "dojrzeć"?
>Tylko prosiłbym o poradę z czego ją zrobić tak by zrobić dobre wrażenie.
>Nie wiem czy wszystkie owoce się nadają do robienia na nich nalewki.

Jeśli chcesz nalewkę do "robienia wrażenia" to proponuję Ci zrób
co prawda nie nalewkę ale bardzo ciekawą wódeczkę.
Pieprzówkę... ale według poniższej metody:
kupujesz opakowanie pieprzu czarnego w ziarnach (zwykle
mają zawartość 20g) i wsypujesz do butelki czystej
dobrej wódki 40 procentowej (jaka wódka wybierasz sam).
Pieprzu ma być całe 20g a nie kilka ziarenek.
Odstawiasz na 2 do 4 tygodni (ja zostawiam nawet 2-3miesiące).
Czas nie jest krytyczny ale jednak nie krócej niż te 2 tygodnie.

Następnie zlewasz, nawet nie trzeba cedzić bo ziarna ładnie się
oddzielają od nalewu.

I dajesz do degustacji amatorom mocnych i bardzo mocnych
alkoholi.
Bardzo jest to interesujące jako digestif po obfitym lub tłustym
posiłku.
Mały kieliszeczek robi wrażenie na każdym.
Kto lubi smak pieprzu w potrawach będzie zachwycony.
Kto nie lubi ostrych dań może być lekko "przytkany" po wypiciu
łyka (warto mieć w pogotowiu szklankę z czystą wodą).
Jedna butelka wystarczy Ci do obsłużenia wieeelu degustatorów :))