Re: Nasmażyłam skórki pomarańczowej - i co dalej?

Data: 2006-02-01 14:06:32
Temat: Re: Nasmażyłam skórki pomarańczowej - i co dalej?
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl>

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
news:drqebh$efp$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "Gusiek" <a...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> zdrowie.
>
> Toteż się skórkę myje i sparza - zawsze cos da.

Nic nie da :)

> A widzisz jakąś inną alternatywę? Nie no, bo nie uwierzę, że ty żyjesz w
> przekonaniu, iż pomarańcze z których robi się skórkę przemysłową są
> specjalnie dobierane z regionów nie skażonych ekologicznie, nie pryskane i
> hodowane na krowiej kupce - wiesz o co mi chodzi. Wierzenie w to jest
> nonsensem.

A musisz codziennie jeść skórkę pomarańczową. Napisałam, z przymrużeniem
oka, że raz na jakiś czas nie zaszkodzi.
Napisałam też, że na NIEKTÓRYCH skórkach jest atest, czy inne poświadczenie,
nietraktowania skórki tymi syfami. Chodzi mi o środki zabezpieczające w
transporcie. Nie o skażenie ekologiczne regionów i krowie kupy.
BTW Prawda jest poza tym taka, że 99% toksyn i niepożądanych związków
znajduje się w skórce i milimetr pod nią.

> Wg mnie ta cała EKOLOGICZNA żywność jest mocno przeceniona w
> świecie chemii i nabija kabzę tylko sprytnym rolnikom i hodowcom.

Ale pojęcia nie masz żadnego odnośnie upraw "ekologicznych" i wymagań im
stawianych, prawda?

No dobra,
> może mniej chemi w niej jest, a może tak naprawdę jest jej tyle samo co na
> bazarku "od chłopa". Bo prawdziwe wpompywowanie chemiii najbardziej opłaca
> sie na dużą skalę przemysłową, a więc w masowej produkcji żywności.

Na bazarku od chłopa kupuje się głównie żywność zakupioną na giełdzie -
chłopów na moim bazarku można policzyć na palcach jednej ręki (i to chyba
optymistyczna wersja), z jednym rozmawiałam, ma pola tuż przy trasie
poznańskiej ;)

> Taaa, jeszcze truciznę zrobi i rodzinę na imieninach wytruje. Nie no, bez
> przesady. Skórki też nie zjada codziennie. Dziś chemia z kurczaka, jutro z
> kapusty w pojutrze ze skórki - jakoś przeżyje. Najwyżej winem przepije z
> tymi no.... siarczynami?(ponoć zdrowe i zalecane przez wszystkich
lekarzy).

A Ty widzisz mrugnięcie okiem na końcu każdego mojego zdania, czy nie?
Jaka przesada, skończyłam ogrodnictwo i temat jest mi po prostu doskonale
znany.
Sałaty zimowej też nie tykam :P
A siarczyny w winie były, są i będą.
Pozdrawiam, Agata