Re: Nie ma takiego czegos jak IQ- moja teza

From: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Nie ma takiego czegos jak IQ- moja teza
Date: Sun, 5 Jan 2003 18:39:08 +0100
Sender: c...@o...pl@po172.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl

Agaczur:
> Cóż... I tu się z Tobą nie zgodzę. Np. mężczyźni wykazujący się
> wysoką MZ są nastawieni towarzysko, są otwarci, współczują innym
> Są zadowoleni z siebie , życia i rzeczywistości, w której przyszło im żyć.
> To wszystko wiąże się z emocjami - są świadomi siebie, kierują swoimi
> emocjami, potrafią rozpoznać emocje u innych, itp.

OK, tylko dlaczego nie zgadzasz sie skoro ja sie z Toba w zupelnosci
zgadzam - dziwne nieco. :)))
Chodzilo mi o to ze warunkiem koniecznym dla EI jest to o czym napisalem.
Bez tego - nie ma o czym gadac, no niestety. :)
Roznica jest taka ze Ty piszesz juz o skutkach, a to nieco inna sprawa.

Czy ktos kto potrafi zdobyc przyjaciol, potrafi sprawic iz jest odbierany
jako baaAardzo atrakcyjny (wrecz pozadany) towarzysko nie pasuje
do opisu ktory przedstawilas? - oczywiscie ze nie, nie ma wrecz takiej
mozliwosci. :)
Ale to z kolei 'zasluga' zdolnosci o ktorych napisalem uprzednio. :))

> Z kobietami jest już nieco inaczej. :-)

Nic nowego. :))))

> Najnajnajogólniej mówiąc stan, w którym zdajemy sobie sprawę
> z wewnętrznej sytuacji .

To jest akurat samo-swiadomosc.
Ale MZ swiadomosc (oraz wysoka samo-swiadomosc) pozwala
na powiedzmy ~stymulacje wlasnych emocji w sytuacjach gdy
emocje staja sie 'metne' (tzw mieszane uczucia).
Czyli MZ wysoka swiadomosc pozwala na zachowanie 'klarownosci'
emocjonalnej w _kazdej_ sytuacji (jakby brak zagubienia emocjonalnego).

A na koniec zostawilem se to:

> Intelig. personalna wiąże się z intuicją ale i zdrowym rozsądkiem

Czy ktos obdarzony wysokim IQ posiada rowniez silnie rozwinieta intuicje?
Moze tak byc ale _z_reguly_ jest wrecz przeciwnie.
Dlaczego? - jak myslisz? :)

I jeszcze pytanie bardzo trudne:
Co jest warunkiem koniecznym a co wystarczajacym dla intuicji? - pomijajac
odpowiedzi typu: duza liczba polaczen nerwowych pomiedzy obydwoma
polkulami mozgowymi. ;))

> ( moja intuicja podpowiada mi, ze nie będzie lekko dzisiejszego
> wieczoru - ale co tam );-)

LOL :)))

Czarek