Niedaleko pada jabłko terroru od drzewa idealizmu.

71. Data: 2010-03-10 12:57:35

Temat: Re: Niedaleko pada jabłko terroru od drzewa idealizmu.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Mar 2010 11:21:59 +0100, cbnet napisał(a):

> Pytam, bo np pedałów i pedofili jakoś nie udało mu się przepędzić
> spośród "kapłanów" krk, a nawet wręcz przeciwnie - świadomie
> tolerował ich działalność, tzn tę o której wiedział.

Skoro wiedział, głupiątko ty moje, to znaczy, że były ważne przesłanki, aby
tolerował.
Kościół nie potępia w czambuł wszystkich zbłąkanych owiec.

--

Ikselka.

72. Data: 2010-03-10 13:04:38

Od: "czerwony" <c...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mówi też, żeby kochać bliźniego, jak siebie samego.
> Czyli: jeśli Ty dasz Chirkowi w dziób, to zanim on zareaguje, ma się
> szybko
> zastanowić, czy oddanie Ci bedzie wyrazem szacunku dla samego siebie wobec
> równorzędnego przeciwnika, czy agresją w Twoją stronę, bo jesteś niższy,
> slabszy, głupszy , nieświadomy tego i dlatego podskakujesz...

Świetnie sobie radzisz z interpretacją.

A więc:
- środki antykoncepcyjne bezwzględnie be, ale chyba, że nazwiemy
je lekarstwami hormonalnymi
- nie zabijaj=nie morduj - dotyczy tylko ludzi.
- nie cudzołóż - absolutnie, ale przed ślubem, w związkach nieformalnych,
skrycie - to nie cudzołożenie przecież.
- agresja - absolutnie - ale ciosem można wyrazić przecież szacunek

http://pl.wikipedia.org/wiki/Nowomowa

73. Data: 2010-03-10 13:12:31

Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> równorzędnego przeciwnika, czy agresją w Twoją stronę, bo jesteś niższy,
> slabszy, głupszy , nieświadomy tego i dlatego podskakujesz...

Niech się zastanawia, ile chce - potem ma mi nadstawić drugi
policzek. Stoi ewangeliczny nakaz jak wół. I jeszcze, oczywiście,
ma mnie przy tym kochać jak siebie samego; słuszna uwaga.

74. Data: 2010-03-10 13:30:34

Od: "czerwony" <c...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ender" <e...@n...net> napisał w wiadomości

> Ciekawe jak można cudzołożyć przed ślubem?
> To chyba jakiś bzdet.

Nie bzdet, tylko oficjalnie głoszone przez KK idee, rozwijające podstawowy
zbiór przykazań na różne przypadki. W szczególności szóste przykazanie
'nie cudzołóż', jest rozwijane mniej więcej do postaci 'dochowuj czystości w
miłości'
- i za tym idzie odpowiednia , już znacznie szersza definicja czystości,
uwzględniająca
specyfikę małżeństwa i celibatu. Szeroki opis masz np. tu (wciągaj, wciągaj
!)
http://www.teologia.pl/m_k/prz-07.htm#aaa

Kawałek z podsumowania:
"Bóg ustanowił małżeństwo monogamiczne. Chrystus potwierdził taką formę
małżeństwa, zakazując rozwodów i ponownych nowych związków. Dopuszczalna
jest w pewnych sytuacjach tylko separacja małżeńska. Grzechem jest zatem
poligamia, cudzołóstwo, rozwody, życie w wolnych związkach, małżeństwa "na
próbę", stosunki przedmałżeńskie, związki kazirodcze."

To jest najkrótszy komentarz rozwijający do szóstego przykazania.

75. Data: 2010-03-10 14:04:31

Od: "czerwony" <c...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ,,Nie będziesz cudzołożył" (Wj 20,14; Pwt 5,17). ,,Słyszeliście, że
> powiedziano: Nie cudzołóż! A Ja wam powiadam: Każdy, kto pożądliwie patrzy
> na kobietę, już się w swoim sercu dopuścił z nią cudzołóstwa" (Mt 5,
> 27-28).
>
> Czyli każdy normalny mężczyzna jest grzeszny.
> Zatem grzech jest jego obowiązkiem i świadectwem jego normalności,
> a nie wynaturzenia lub ślubów kapłańskich.
>
> Poza tym wykładowca z racji obowiązku takiego, a nie innego żywota
> jest jakby raczej niezbyt wiarygodny w takiej interpretacji swojej
> organizacji.

Możesz mówić wiarygodny/niewiarygodny - ale takie interpretacje
znajdziesz wszędzie. To nie ten jeden kapłan coś takiego napisał
- "uwierz mi" - to jest oficjalna wykładnia w kk. Poczytaj
Familiaris Consortio czy cuś- jak masz siły ... Bo ...
Bo wiesz co ? Ja bym na Twoim miejscu sobie uprościł i po prostu
nie używał słowa "grzech" do opisu rzeczywistości Twojego
niepowarzalnego życia. Serio mówię. Po cholerę Ci kościół katolicki ?
Po co ? Bo taka tradycja w rodzinie ?
Imho zajmujesz się jakimiś pierdołami. Zamiast spojrzeć na siebie
i na swoją sytuację w sposób świeży, nieuwiązany ideologicznie
- gdzie są tylko ludzie - Ty, Twoja TŻ, Twoje przyjaciółki - to Ty
ciągle wyskakujesz z jakimś 'synem marnotrawnym'.
Moim zdaniem - grubo popierdolone to jest.
Ani w te, ani we wte.
Z jednej strony masz głęboko w dupie (we krwi) oficjalne 'zaawansowane
wartości' propagowane przez kościół, z drugiej strony bardzo, bardzo
zależy Ci na tym, by pozostawać 'w kręgu zainteresowania'. Jak nie możesz
być poprawną białą owieczką, to przynajmniej chcesz być jak najlepszą,
'perfekcyjną' czarną owcą. I tworzysz jakąś anty-ideologię chrześcijańską
'dla czarnej owieczki', w której masz takie kwiatki: 'grzech jest
obowiązkiem
mężczyzny', a Twoja 'autoobietnica' bycia synem marnotrawnym zaczyna
urastać do miana jakiejś misji. Anty-misji ?

Dla mnie kk jest po prostu dużo, dużo za ciasny do opisu złożoności
życia, a już szczególnie w kwestiach seksualności, relacji międzyludzkich
itp itd - i mam to wszystko mocno w dupie, co sobie jeden papież z ksiedzem
powymyślali na temat czystości. Od zawsze. Mój flirt z kk ma charakter
przymusu i pragmatyki - bo w takim kraju żyjemy, że nie da się kk nie
zauważyć, a trudno w nim w jakiś sposób minimalny chociaż nie
uczestniczyć (choćby opłacając z podatków katolickie uczelnie).

76. Data: 2010-03-10 14:33:14

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Mar, 15:04, "czerwony" <c...@s...onet.pl> wrote:

> [...]
> nie używał słowa "grzech" do opisu rzeczywistości Twojego
> niepowarzalnego życia. Serio mówię. Po cholerę Ci kościół katolicki ?

To sie nazywa zaawansowana racjonalizacja :-)

W ramach etyki pozakatoliciej mozna uprawiac seks pozamalzenski, ale
jest sie swinia jesli sie codzolozy.
Ale w ramach (przynajmniej tutejszej grupowej) etyki katolickiej nie
codzolozy sie jak sie nie jest w malzenstwie.

Jak sobie poskladamy to co nam pasuje z kazdej etyki to jestesmy tacy
w porzadku, ze od razu nam wzrasta samoocena :-)

Stalker, fakt ze tutejsza etyka katolicka zapomniala zagrzmiec za
uprawianie seksu pozamalzenskiego mozemy pozostawic na osobne
rozwazania :-)

77. Data: 2010-03-10 14:39:41

Od: "czerwony" <c...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> więc aby mógł istnieć człowiek, nie może istnieć ten grzech.
> Zresztą jak wiele innych.
> Osobiście szanuję bardzo kościół, księży, papieży i radio maryja za ich
> pozytywny wkład w ludzkość i w społeczeństwo, bez którego świat nowożytny
> mógłby dawno już skończyć jak starożytny.
> I nawet chociażby jak radio maryja to jest kompletny bzdet,
> to pomaga jakoś przeżyć starszym ludziom w jakimś celu i poczuciu
> człowieczeństwa, którego nasze aroganckie społeczeństwo z pewnością by im
> nie zapewniło, tak jak środków na pogodne i dostatnie (lub coraz częściej

Oki, Twoje wybory.
Tylko, z szacunku choćby do "Twojego księdza", nie pisz rzeczy
w rodzaju 'obowiązkiem mężczyzny jest grzech', bo to jest właśnie
podążanie za takimi 'logicznymi mykami' - o które tu nie chodzi,
jak zauważyłeś.

78. Data: 2010-03-10 14:52:47

Od: "czerwony" <c...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

>Stalker, fakt ze tutejsza etyka katolicka zapomniala zagrzmiec za
>uprawianie seksu pozamalzenskiego mozemy pozostawic na osobne
>rozwazania :-)
Ja, ciągnac nieco te osobne rozważania, stwierdziłem ostatnio, że
dobry jest mniej wiecej taki model: różne etyki i modele wartości
po sprowadzeniu do wspólnego języka i porównaniu okazują
się właściwie identyczne. Wiadomo - Wielka Miłość. Czasami
Prawda. A właściwie jedno z drugim tożsame.
To, co je odróżnia - to priorytety. Czyli co jest ważniejsze niż
co, kiedy na gruncie praktycznym, rzeczywistym - jest sprzeczność.
Co jest etapem pośrednim do czego. Czyli hierarchia wartości
i ważności.

Po ustaleniu podstawowych hierarchi dochodzi do strywializowania
wartości/przykazań - i mamy to co mamy - religię dla ludu i dla władzy.

Takoż też "tutejsza etyka katolicka" postawiła na gruncie praktycznym
Endera dać wyższy priorytet nakazowi
1. "dochowuj [formalnych] przysiąg i zobowiązań albo ich nie podejmuj"
nad
2. "nie wyrządzaj krzywdy niewłaściwym postępowaniem seksualnym"

79. Data: 2010-03-10 15:46:43

Od: de Renal <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ender napisał(a):

> Faktycznie cbnet miaďż˝ w pewnych sprawach racjďż˝ co do ciebie.
> Taka dyskusja nie ma chyba sensu.
> A czy m�g�by� napisa� kilka s��w o swoich idea�ach?
> Bo masz chyba jakieďż˝?
> ENder
>
> PS. mo�e by� nie o mnie ;-)

Jedynie Czerwony tutaj pisze z sensem,[ widać, że wykształcony], a
poza katolicyzmem masz bardzo duży obszar wartości etycznych,
katolicyzm przez dogmatyzm zaprzeczył moralności i wszelkim wartością
moralnym, teee ......rozejrzyj się jak katolicy Pastwią się nad Alicją
T, kaleką, niepełnosprawną kobietą.... Czyli brak moralności, a ludzie
jej broniący są etyczni, bo ta kobieta cierpi i jest poniżana.....
ślepy jesteś?

80. Data: 2010-03-10 16:04:52

Od: "czerwony" <c...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mój ksiądz powiedział,
> że obowiązkiem każdego człowieka jest grzech,
> ponieważ żeby żyć nie może go uniknąć,
> a ja tylko zawęziłem to do mężczyzny.

... no cóż ...
... dlatego właśnie, że ideologia katolicka produkuje
takie definicje m.in. 'obowiązków' to ja mam ją w dupie
i uważam za szkodliwą ...
Sorry. Księdzom, którzy czują się/są zmuszeni do takiej
akrobacji językowo-moralnej tylko współczuć ...
Szczególnie, że zaraz za tym idzie np. deklaracja
postaci "relatywizm moralny ? - to nie my, absolutnie !
Jesteśmy przeciw !"
Pustosłowie/nowomowa.

SEKS W NIEBIE :o)
(.) Faszym a Natura
KLAMSTWO PRZEDWYBORCZE...
Wyrok.
Re: # siedlisko-śmierdlisko "mundrości" trolla Robakksa