Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin1!g
oblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!v8g2000yqk.googlegroups.com!not-for-mail
From: AW <d...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: O WSZYSTKIM - 1,2,3,4
Date: Sat, 3 Dec 2011 07:13:52 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 136
Message-ID: <7...@v...googlegroups.com>
References: <a...@l...googlegroups.com>
<8...@v...googlegroups.com>
<j8rm1h$qgp$1@inews.gazeta.pl>
<d...@g...googlegroups.com>
<j972df$fr2$1@inews.gazeta.pl>
<4...@o...googlegroups.com>
<j9f4sd$i5u$1@inews.gazeta.pl>
<8...@4...googlegroups.com>
<j9p62r$edr$1@inews.gazeta.pl>
<d...@m...googlegroups.com>
<jac957$2tp$1@inews.gazeta.pl>
<f...@n...googlegroups.com>
<jaul4v$clf$1@inews.gazeta.pl> <jb0b6v$ol9$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 70.131.53.219
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1322925235 2166 127.0.0.1 (3 Dec 2011 15:13:55 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Sat, 3 Dec 2011 15:13:55 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: v8g2000yqk.googlegroups.com; posting-host=70.131.53.219;
posting-account=OdqGtwoAAAABZ139g7Nb02ew5GBZU5vs
User-Agent: G2/1.0
X-Google-Web-Client: true
X-Google-Header-Order: HUALESNKRC
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.10)
Gecko/20100914 Firefox/3.6.10,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.filozofia:212623 pl.sci.psychologia:616382
Ukryj nagłówki
"malkontent" <m...@w...pl> wrote in message news:jb0b6v
$ol9$...@m...internetia.pl...
>
> Użytkownik "spit" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> news:jaul4v$clf$1@inews.gazeta.pl...
>> Użytkownik "AW" napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:f7961c5f-acba-4816-9bf5-62b4d9207a27@n3
5g2000yqf.googlegroups.com...
>>>
>>>Pytałeś nie tak dawno czym jest "u mnie" wymiar obiektywny a czym
>>>subiektywny. Odpowiedziałem wyczerpująco, podkreślając co logicznie
>>>wynika z przyjętych definicji. Najwyraźniej jednak nie dotarło to do
>>>Ciebie.
>>>
>>>Twierdzenie, że przejawiające się w świadomości treści to byt poza
>>>świadomością, to bzdura negująca samą świadomość.
>>>
>>>Nie można twierdzić, że zdjęcie jest czymś poza_zdjęciem, bo to tyle
>>>samo co twierdzenie że x to nie x. Nie rozumiesz, że taka definicja
>>>to PARADOKS? A paradoks występujący w samej definicji nie znika lecz
>>>trwa, bo zostaje zignorowany i przyklepany.
>>
>> Pisałeś ,że _wyobrażenie_ czegoś spoza świadomości w świadomości to
>> paradoks.
>>
>> "Rzeczywistość obiektywna to dla nas wyobrażenie o
>> rzeczywistości_poza_świadomością,
>> występujące jednak nie gdzie indziej niż w świadomości. Z tego względu to
>> paradoks."
>>
>> Tu nie ma paradoksu tak samo jak dla 1+1=2.
>> Wyjście poza własną świadomość(jedność) wymaga na wstępie wiary.
>> Tworzenie z założenia paradoksalnych w sensie sprzecznych modeli
>> opisujących rzeczywistość o użytkowym charakterze jest bezsensowne.
>>
>> Paradoks wykazuje sprzeczność założeń ,a więc bezsens twojej wiary w danym
>> temacie ,
>> albo doprowadza do zaskakujących wniosków ,a więc jest tylko pozorny.
>> Kiedy paradoks uznasz za stan początkowi i końcowy i kwintesencję to
>> jesteś za przeproszeniem w dupie i tak naprawdę w ogóle cię nie ma. :)
>
> hm....
> Jeśli dla AW wszystko jest zamknięte/wytworzone
> w subiektywnym umyśle na podstawie subiektywnych danych dostarczanych
> przez zmysły to paradoks jest.
> Jak może istnieć obiektywność wytworzona subiektywnie ?
Dla AW wszystko co jest znane i dostępne człowiekowi stanowi treści w
subiektywnym umyśle, co jednak wcale nie wyklucza, że mają prawo
istnieć wymiary prawdziwie obiektywne, całkiem poza świadomością.
Relacja pomiędzy świadomością oraz ewentualnym wymiarem poza nią jest
nie_do_ustalenia, bo wymiar poza świadomością to z definicji
NIEWIADOMA. Dlatego odnośnie tej akurat relacji wszelkie tezy są
równoprawne, bo stanowią TYLKO domniemania. Czy to paradoks?
> oczywiście problem nie jest nowy :
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Transcendencja_(filozof
ia)
>
> jednak już sam fakt ,że ludzie mogą się jakoś porozumieć
> wskazuje na istnienie czegoś wspólnego - czegoś
> co raczej nie może byc wytworem/wewnętrzynym_produktem
> pojedyńczej świadomości .
To wynik wspólnie przyjętych odgórnych założeń - dzięki nim mamy
wspólny punkt odniesienia, który umożliwia nam porozumienie,
współpracę i harmonię na lokalnym szczeblu. Z tym, że wstępnie
przyjęte tezy to nie absolutne prawdy lecz arbitralne i przypadkowe
dogmaty.
Zupełnie inne tezy byłyby równie skuteczne jako scalające nas
kolektywne punkty odniesienia, choć zupełnie inne mogłyby wynikać z
nich konsekwencje oraz inny kierunek rozwoju.
> Te myśli/idee - "obiektywne"
> dostępne są nam tylko dzięki świadomości ale raczej
> nie są wytworami lokalnymi ( jednej świadomości) -
> odwrotnie - to świadmość jest ich produktem/wynikiem
> - tak jak obraz w TV jest produktem programu nadawanego
> z zewnątrz - a dostępnego tylko dzięki TV(świadomosci)
> i wydającego się pochodzić z wnętrza TV.(świadmości)
To niezłe domniemanie ...całkiem prawdopodobne
ale... nie oglądaj zbyt wiele TV! ;-)
> Jednak nie jest to "obiektywność absolutna" i tu AW
> ma racje ,że "nadawany progam"/"obiektywna_rzeczywistość"
> się zmienia w czasie ( "rozwój nauki/techniki") oraz ,ze mamy
> niezbywalne prawo uczestniczyc w jego tworzeniu
> - a od czasu do czasu poszukać nowych stacji
> lub samemu je stworzyć zmieniając tym samym
> aktualną "obiektywną rzeczywistość" :))))
Tak, bądź sobą!
> pozdr.
AW
.
|