Re: O lekarzach i moralnosci.

From: "casus" <c...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: O lekarzach i moralnosci.
Date: Sat, 12 Jun 2004 10:52:54 +0200

> Zapewniam, ze nie takie byly moje intencje. Epitety, ktorych uzylem
odnosily
> sie tylko i wylacznie do ludzi, celowo przepisujacych niekoniecznie
> niezbedne leki w celu uzyskania korzysci. A co do mojego braku zaufania do
> lekarzy, to pozostanie ono pewnie na zawsze i agresywny ton wypowiedzi
> grupowiczow tego nie zmieni.
> Mam podstawy przypuszczac, ze absolutna wiekszosc lekarzy zgadza sie
> wypisywac okreslone leki za pewne korzysci, przy czym niektorzy poprostu
> przepisuja lek firmy A zamiast B w podobnej cenie i takim samym dzialaniu,
> [...]

Nie wycinalem specjalnie.
Rowniez zgadzam sie ze stwierdzeniami Krzysztofa. Przyszedles tutaj obrazic
lekarzy. Obrazic ludzi. Mnie obraziles. Obraziles cala rzesze ludzi, ktorzy
wybrali swoj zawod jako powolanie. Wyrazajac swoja opinie typu: wiekszosc
lekarzy jest be, biora lapowki, zle lecza, wszyscy sa zli, tylko paru
zaufanych jest dobrych itd, itp. tak generalizujac spowodowales, ze
czlowiekowi sie nie chce leczyc, bo przy takim podejsciu do niego wiekszosc
idei, checi niesienia pomocy innym, ratowania ich zdrowia upada. Jezeli
Twoje zdanie jest jednak inne, co mozliwe, ze lekko zasugerowales - przepros
tych, ktorych nie znasz, a swoimi slowami obraziles. Pamietaj - latwo jest
zrobic komus krzywde bezpodstawnie, trudniej jest sie do tego przyznac.
Nie wiem, jaki cel miales w tym, ze to co napisales w swoim pierwszym poscie
(a potem powtarzales), wyraziles wlasnie tutaj.
Jestem w stanie zrozumiec Twoje rozgoryczenie, przez wzglad na Twoja
chorobe, trudnosci jej diagnozowania, ciezkosc jej leczenia i dzialania
uboczne. Jestem w stanie zrozumiec, ze spotkales sie z ludzmi, ktorzy
mozliwe, ze nie sa warci okreslenia mianem lekarza. Prawo pozwala kazdemu
obywatelowi zlozyc skarge do odpowiednich organow, wniesc oskarzenie do
sadu, domagac sie odszkodowania za wyrzadzone krzywdy. Wiec jezeli doznales
krzywd i masz dowody - zrob to. W stosunku do tych, ktorzy Cie skrzywdzili.
Jezeli masz podstawy, jak piszesz, ze absolutna wiekszosc lekarzy lamie
prawo - tym bardziej zloz doniesienie do prokuratuty na te absolutna
wiekszosc i przedstaw tam swoje dowody. NATOMIAST NIE OSKARZAJ TYCH, ktorych
NIE ZNASZ. NIE OBRAZAJ INNYCH. NIE KRZYWDZ OSOB NIEZNANYCH, PRZEZ PRYZMAT
SWOJEGO NIESZCZESCIA.
Jezeli jestes czlowiekiem honoru, przeprosisz.
Nie bede z Toba prowadzic polemiki, bo nie o to tutaj chodzi. Wyrazilem
swoje zdanie, bo czytajac co wypisujesz czuje sie obrazony jako lekarz, jako
czlowiek. Jest mi obojetne, co o mnie myslisz prywatnie, natomiast
wypowiadajac publicznie swoje sady obojetne to mi juz nie jest - stad moje
slowa.
Pozostawiam to do Twojego przemyslenia. EOT.

casus
lekarz