Re: O pszczołach słów kilka

From: "Piotr" <a...@s...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: O pszczołach słów kilka
Date: Fri, 17 Jul 2015 13:35:31 +0200

Użytkownik "SJS" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
news:moaoa4$584$1@node1.news.atman.pl...

> Czas poświęcany dla dwóch uli jest tylko trochę krótszy niż poświęcany
> pięciu ulom.

Tego się spodziewam, że 2, 5 czy nawet 10 to nie jest ogromna różnica.
Ale powyżej 10 to będzie mniej więcej proporcjonalnie przyrastać.

> Bez pomocy doświadczonego pszczelarza start jest trudny - dobrze jak ktoś
> pokazę jak się robi pewne czynności - można się wprosic do kogoś jako
> pomocnik

Tak właśnie myślałem, że chcąc wejść w pszczelarstwo musiałbym znaleźć
w bliskiej okolicy pszczelarza, który byłby skłonny do pokazania nie
jednego,
podzielenia się doświadczeniami.
Pomocnikiem to chętnie bym był nie tylko pszczelarza ale piekarza, młynarza,
wędliniarza, serowara, piwowara i jeszcze pewnie kilku praktycznych zawodów
:)

Ale tak poważnie moje pytanie wynikało głównie właśnie z tej obawy czy
biorąc
się za pszczelarstwo nie "uwiąże się" na cały pozazimowy okres w ogrodzie.
Kiedy już człowiek ma takie lata, że dzieciaki nie są stałym obowiązkiem,
chciałoby się zachować tę swobodę wyjazdu czasem na 2-3 tygodnie.

Ilość czasu jaką podajesz nie jest duża. Jest wprost zachęcająca.
Muszę tylko nawiązać bliższe relacje z pszczelarzem.