Precz z aluminiowymi formami!

101. Data: 2018-08-26 19:15:07

Temat: Re: Precz z aluminiowymi formami!
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-26 o 17:13, Animka pisze:

> To chyba dlatego moja córka przeczytawszy 2 kartki Pana Tadeusza po
> prostu usneła. Nie przeczytała w ogóle tej książki.
>
> Jeśli chodzi o mnie to wszystkie książki po prostu "pożerałam". Bez
> wzgledu na treść i politykę. Nie mogłam sie przemóc tylko do tych
> "chamskich" "Chłopów", bo to obrzydlistwo w/g mnie było.

Z własnej i nieprzymuszonej woli też bym tego nie przeczytał.. ;-)

102. Data: 2018-08-26 19:15:43

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-26 o 16:05, XL pisze:

> Istnieje jeszcze papier do pieczenia. Używam go z powodzeniem.
> Poza tym używam też folii alu i plastikowej - jako warstwy ochronnej NA
> papier.

A odporny Ci on jest na wodę? Nie zawiera jakiejś domieszki chemicznej,
np silikonu?

103. Data: 2018-08-26 20:50:33

Temat: Re: [OT] Re: Precz z aluminiowymi formami!
Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-26 o 19:11, Trybun pisze:

> Bez przesady, są gorsze nieszczęścia, np nowomowa która nie każdy Polak
> rozumie. Co tam jakiś błąd ortograficzny wobec kompletnie
> niezrozumiałego bełkotu. I nie wiem co robić jak słyszę tłumaczenia -
> "to tylko literówka", jakby kompletnie niezrozumiały termin był jakąś
> błahostką wobec tego "zbrodni" tego że ktoś użył "u" zamiast "ó"..

Byk to byk, ale jak przeczytałam o tym, że Duda zmienił częściowo tekst
Przedwiośnia, bo niewygodnie było mu czytać ludziom książkę. To na
cholerę czytał? Mógł swoim dzieciom i rodzinie czytać. My Polacy
jesteśmy narodem czytatym i pisatym.

serwisy.gazetaprawna.pl/edukacja/artykuly/1226319,an
drzej-duda-czy-ta-zreformowane-przedwiosnie-zeromski
ego.html

--
animka

104. Data: 2018-08-26 20:52:18

Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-26 o 19:13, Trybun pisze:

> A może dobra pamięć narodowa Litwinów? Nie widziałeś transparentów
> kiboli Legii - "na kolana litewski chamie przed polskim panem"?

To nie byli chyba kibole Legii tylko ci, którzy Hitlera wielbią.

--
animka

105. Data: 2018-08-26 20:52:37

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> [...]
> "to tylko literówka", jakby kompletnie niezrozumiały termin był jakąś
> błahostką wobec tego "zbrodni" tego że ktoś użył "u" zamiast "ó"..

Nie zdarzają mi się tego typu byki od 4 klasy podstawówki, to nie wiem.

--
XL

106. Data: 2018-08-26 20:52:37

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:
> [...]
ymi-czesciami-mowy-kiedy-lacznie-kiedy-osobno/

> Wiesz że kto mieczem wojuje to i od niego może zginąć?

Spoko. Byle nie robił sześciu byków w jednym zdaniu.

--
XL

108. Data: 2018-08-26 20:52:38

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Dobry dowcip, zwłaszcza w kontekście tego co się robi obecnie z historią
> w Polsce.

No. Nie uczy się jej. Ale się zacznie.

--
XL

107. Data: 2018-08-26 20:52:38

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Z własnej i nieprzymuszonej woli też bym tego nie przeczytał.. ;-)

A ja ,,Chłopów" czytam wciąż od nowa, podobnie jak ,,Przedwiośnie" i wiele
innych - i wciąż od nowa odkrywam i podziwiam.
Kwestia poziomu intelektualnego.

--
XL

109. Data: 2018-08-26 20:56:17

Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-26 o 19:15, Trybun pisze:

> Z własnej i nieprzymuszonej woli też bym tego nie przeczytał.. ;-)

Jak na złość tych "Chłopów" wylosowałam na egzaminie ustnym z jęz.
polskiego w szkole średniej. Rany, jak ja musiałam się nagimnastykować
;-) Dobrze, że opracowania czytałam.

--
animka

110. Data: 2018-08-26 21:25:03

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> A odporny Ci on jest na wodę? Nie zawiera jakiejś domieszki chemicznej,
> np silikonu?

Odporny wystarczająco - wszak nie pakuję w niego płynów, tylko np. ciasto,
wędliny własnej produkcji itp. Pokryty jest tłuszczem lub silikonem.
Silikon nie rozpuszcza się w wodzie, a jednocześnie nie przywiera do
produktu. W temperaturze od ujemnej do pokojowej nie ma prawa zachowywać
się podejrzanie. Poza tym można używać zwykłego papieru, byle nie
kredowanego. Wystarczy owinięty nim zamrożony produkt włożyć do wody, aby
papier sam odkleił się od niego.

--
XL

Prosecco