Re: Odp: Przyswajanie białka

Data: 2003-08-22 08:11:21
Temat: Re: Odp: Przyswajanie białka
Od: "Krystyna Tomczak" <k...@N...gazeta.pl>

Chaciur <gchat@na wirtualnej polsce.pl> napisał(a):

> Tu mam taka tabelkę, można też skorzystać z linku podanego przez Coolera.

Czy możesz podać źródło tej tabelki?

> TRY | THR | ISO | LEU | LYS | MET+CYS | PHE+TYR | VAL
>
> Ideał 11 35 42 70 51 26 73 48
>
> soja 13 49 44 74 61 27 83 46
> fasola azuki 10 34 49 84 75 20 83 51
> ziemniak 16 36 40 59 60 29 81 56
> mleko ludzkie 16 48 57 97 70 40 101 53
> mleko krowie 14 45 60 97 79 34 96 66
> jajka 16 49 62 87 67 56 97 72
> ryż 11 44 39 72 39 44 94 61
> pszenica 12 29 53 78 25 30 101 49
> owies 13 35 42 83 45 57 84 61

Z powyższych liczb wynikałoby, że w porównaniu do liczb owego
zagadkowego "Ideału" - generalnie najlepsze są soja i owies... ;)

Dość często podpieracie się tą sztandarową (dla was wege) tabelką, nie
podając zresztą źródła. Nie bierzesz zupełnie pod uwagę bardzo wielu innych
parametrów przy wyborze określonego produktu jako własnego pożywienia.
Dla mnie bezprzecznym faktem jest, że strawienie i korzyść ze zjedzenia
jajka będzie o wiele większa niż strawienie i korzyść ze zjedzenia owsa.
Ale skoro wybierasz pokarm najbardziej odpowiedni dla konia... :(
no cóż... smacznego!