Odp: Przyswajanie białka

Data: 2003-08-22 11:11:23
Temat: Odp: Przyswajanie białka
Od: "Chaciur" <gchat@na wirtualnej polsce.pl>

Użytkownik Krystyna Tomczak <k...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
napisał:bi4j79$so6$...@i...gazeta.pl...

> Czy możesz podać źródło tej tabelki?

Z opracowania opartego na tych książakch(stawiam na ostatnią):
Health and Welfare Canada
Nutritional Biochemistry and Metabolism: M.C. Linder
The McDougall Plan: J.A. McDougall
Review of Medical Physiology: W.F. Ganong
Nutritional data: USDA Handbook

Można sobie wejść również do tej bazy amerykańskiej
z linku Coolera i samemu sprawdzić, oczywiście liczby
są różne w zależności od źródła (tak jak i stosunek B:T:W),
wnioski są jednak jednoznaczne.

> Z powyższych liczb wynikałoby, że w porównaniu do liczb owego
> zagadkowego "Ideału" - generalnie najlepsze są soja i owies... ;)

Masz rację pisząc ideał w cudzysłowie, moim zdaniem ciężko
jednoznacznie to określić, jeden autor poda taki a drugi inaczej.
A czy taki sam jest dla górnika dołowego i pani na poczcie?
Ta tabelka ma raczej na celu uzmysłowienie, że pomiędzy białkami
nie ma aż takich różnic jak się powszechnie mniema.
To jest odtrutka na twierdzenia typu: rośliny nie zawierają
wszystkich aminokwasów egzogennych.

pozdrawiam Chaciur