Re: Odp: po co recepta?

Data: 2000-07-16 00:47:54
Temat: Re: Odp: po co recepta?
Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu>

prezes wrote:

> Użytkownik "Mariusz Krawiec" <k...@c...edu> napisał w wiadomości

> Na jednej recepcie moze byc wypisany tylko jeden specyfik - natomiast
> farmaceuta nie musi weryfikowac kilku (nastu) recept dla jednego pacjenta na
> leki mogace wywolywac interakcje , to jest zadanie lekarza.

w zasadzie tak, ale wszystkie apteki wyposazone sa w software,
ktory zawiera obszerne informacje na temat kazdego wydanego leku
i takze informacje o niebezpiecznych oddzialywaniach z innymi.
Krotko mowiac farmaceuta wydajacy leki ma mozliwosc i obowiazek
sprawdzic, czy wydane leki moga byc stosowane jednoczesnie.
W razie tragicznej pomylki sadzany bedzie i lekarz i apteka/farmaceuta.
Co do zasady 1 lek/1 druczek to nie jestem pewien czy to tutaj obowiazuje,
ale to w zasadzie nie istotne.
We wspomnianym reportazu kierownicy wszystkich aptek
przyznawali (czasem niechetnie), ze te recepty nie powinny byc zrealizowane
bez ponownego zweryfikowania z lekarzem.

> A to juz jest wina wylacznie lekarzy , ktory pisze niechlujnie

> Wedle zyczenia - wielu lekarzy drukuje recepty (jeslimaja niewielu
> pacjentow - przy 30-40 osobach na 8 h - raczej trudno skakac miedzy
> kartoteka, komputerem i biurkiem)

mysle, ze to krok w dobrym kierunku; tutaj (w USA) jeszcze chyba
nikt na to nie wpadl :-) Jeszcze nie widzialem _wydrukowanej_ recepty ...
moze nie mialem szczescia.

Mariusz