Re: Oliwa z oliwek w przepisie na ciasto na pizze

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Oliwa z oliwek w przepisie na ciasto na pizze
Date: Sun, 22 Mar 2015 12:44:36 -0500

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message
news:550efc5e$0$26101$65785112@news.neostrada.pl...

> Oczywiście, ale to nie zależy od ilości oliwy w cieście, a głównie od
> temperatury pieczenia - im wyższa temperatura, tym bardziej będzie będzie
> chrupiące. Piec trzeba krótko. No i druga sprawa to jakich dodatków
> użyjesz - jeśli dużo będzie mokrych, które w czasie pieczenia puszczą sok,
> to ciasto może namięknąć i będzie flakowate.

Rozumiem, dzięki.

> Ojej, cały czas miałam wrażenie, że znam skądś tego gościa. I mam!
> On chyba w Hell's Kitchen brał udział. ;)

Niestety nie wiem, nie oglądałem polskiej wersji tego programu TV.

> Moje ciasto rośnie krócej i bardziej wyrasta,
> mimo że daję mniej drożdży - 1,5g na 350g mąki.

Może masz żywsze drożdże albo otaczasz je większą miłością to rosną ;-)
Ja dałem 7g suchych, całą saszetkę na 500g mąki. Wyrosło bardzo.
Teraz w południe, po 2 godzinach włożyłem do lodówki bo chcę pizzę
upiec dopiero koło 20-tej, więc niech sobie drożdże posiedzą w zimnie.

> No i miącham mikserem, bo rąk mi szkoda.
> Natomiast mąka 450 to najpospolitsza mąka u nas,
> więc nie wiem, po co on tyle się nagadał na ten temat.

No jeśli nie mieszka w Polsce to skąd ma wiedzieć - każdy rejon
inaczej oznacza swoje mąki i ja też mam z identyfkacją mąki problemy :-)

> Nigdy nie daję świeżych pomidorów właśnie dlatego,
> żeby pizza tak nie namiękła jak u niego.

Po czym poznajesz że u niego namokła?
Ucięty trójkąt pizzy ładnie trzymał formę w poziomie na filmie...

> Prosciutto najlepiej rzucić na minutę przed końcem pieczenia albo nawet
> już po upieczeniu, bo szkoda, żeby się przypaliło lub nawet zbyt
> wysuszyło. Ja uwielbiam w pizzy karczochy. Jak zresztą we wszystkim.

Ja w ogóle Ewa tego prościutto nie daję do piekarnika... :-)
Tą pizzę robię tak, że ciasto posmarowane obficie oliwą z oliwek
idzie do pieca gołe, opcjonalnie można położyć trochę mozzarelli
jak ktoś bardzo lubi, a po wyjęciu z pieca nakłada się dopiero
świeże, zielone listki rugoli, duże płatki sera parmigiano i na
koniec prościutto na sam wierzch przykryte znowu kilkoma
płatkami parmigiano... Ponieważ nakłada się te składniki na
parzącą pizzę prosto z pieca, buchającą wciąż parą, to zielenina
się ładnie w tej parze "oparzy" ale zachowa świerzość. Przepyszna!