Re: Opryskiwać czy nie sadzonki pomidorów

From: "michalek" <m...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Opryskiwać czy nie sadzonki pomidorów
Date: Wed, 18 May 2011 11:00:04 +0200

> Po dużej zeszłorocznej stracie dmuchasz na zimne. To nie dziwi.
> Jednak na początek sprwdziłbym czy i jakie zagrożenia występują w okolicy:
> http://piorin.gov.pl/sygn/start.php
> Warto też zaopatrzyć się również w inny środek przeciw zarazie
> zimniaczanej ale o innym czynniku aktywnym. Nie zaleca się stosować tego
> samego ŚOR przez cały sezon. Niektóre grzyby uodporniają się na dany
> środek.
> Pozdrawiam bez paniki
> skryba

Dzięki za tak szybką odpowiedź.
Rzeczywiście ubiegłoroczne opryski robiłem tym samym środkiem
i tylko 2 razy (drugi raz kiedy zaczęły się zawiązywać pierwsze
owoce - bałem się powtarzać później ze względu na to "wnikanie
w głąb" Ridomil'u).
Może w tym roku użyję czegoś delikatniejszego (i zmienianego)
ale kilka razy.

Link, który podałeś jest interesujący, jeśli rozumiem sugerujesz
że dopóki nie są sygnalizowane zagrożenia to nie ma potrzeby
stosować ŚOR bo i tak nie będzie miał na co zadziałać?
Czyli sadzonki wysadzać "na sucho" :)