Re: Organizacja czasu i uzależnienia

From: m...@i...com (Miernik)
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Organizacja czasu i uzależnienia
Date: 21 Mar 2000 09:56:37 GMT

In article <m...@p...ninka.net>, n...@p...ninka.net wrote:

>tez odkrycie..... mozna byc uzaleznionym og gier komputerowych, od czytania
>list dyskusyjnych, od IRCa, od poczty elektronicznej.... ...tak samo jak od
>telefonowania (te godziny wiszenia na drucie..), ogladania telewizji,
>uprawiania ogrodka i diabli wiedza czego jeszcze.

... na przykład jedzenia jogurtu wiśniowego lub podróżowania pociągiem. Jest
to śmieszne. Nazywanie uzależnienia od internetu, czy telefonowania
uzależnieniem jest po prostu śmieszne, tak samo jak pojęcie pracoholizmu jest
śmieszne i wymyślone przez nierobów. Tak samo nazywanie tych rzeczy
uzależnieniami - uzależnieniem można nazywac coś jak papierosy, narkotyki,
alkohol co ma związek i jest uwarunkowane chemią/biologią naszego organizmu.
A cała reszta jest wymyślaniem bezsensownych teorii.

Jeszcze pytanie jak zdefiniujemy słowo "uzależnienie". Jeżeli zdefiniujemy je
tak że obejmuje telefonowanie i jedzenie jogurtu wiśniowego to można to z
grubsza nazwać "robieniem pewnych czynności częściej niż by wskazywała na to
statystyka". I wtedy nie ma to nic wspólnego ze szkodliwością. A jeżeli
uzależnienie zdefinujemy jako coś szkodliwego, to zostają tam narkotyki itp.

Jedyną kwestią jest jak bardzo co robimy jest pożyteczne i w tych kategoriach
należy to rozpatrywać, a nie wszędzie dopatrywać się uzależnien.

Miernik / / mailto:m...@i...com
/ / tel.: +48 602 454 731
________________/___/ http://www.elka.pw.edu.pl/fundusz/miernik/