Re: [PODSTAWOWKA] Panstwowa czy prywatna?

From: "Qrczak" <q...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: [PODSTAWOWKA] Panstwowa czy prywatna?
Date: Thu, 8 Nov 2007 14:51:47 +0100
<fgpml8$e43$1@nemesis.news.tpi.pl> <fgpof1$pif$1@atlantis.news.tpi.pl>
<1w0xsgknevxai$.19r0fje0oyuat.dlg@40tude.net>
<fgs6mp$qu1$1@nemesis.news.tpi.pl> <fgs8an$10v$1@nemesis.news.tpi.pl>
<fgs9uh$g9c$1@atlantis.news.tpi.pl> <fgsan2$7np$1@nemesis.news.tpi.pl>
<fgsbip$9to$1@nemesis.news.tpi.pl>
<1hv5tadzq7jm3.xl89kageq3mk$.dlg@40tude.net>
<fgtbn2$hv3$1@atlantis.news.tpi.pl>
<47322aca$0$20314$f69f905@mamut2.aster.pl>
<fgtev9$i15$1@nemesis.news.tpi.pl> <fguhms$6co$1@atlantis.news.tpi.pl>
<fgv0ed$rs1$1@atlantis.news.tpi.pl>

Użytkownik "Księżniczka Telimena (gsk)" <c...@W...pl> napisał w
wiadomości news:fgv0ed$rs1$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Trudno mi dyskutować z rzeszą nauczycieli szkół państwowych.

NIE JESTEM RZESZĄ!!!
Ale znam realia :-P

> Ja jestem generalnie za prywatyzacją wszelkich państwowych instytucji, bo
> jak coś jest państwowe to równa się niczyje i jest, bo jest, ale nikt się
> tym specjalnie nie zajmuje.

Hm... Wszystkich wszystkich?

> Rozumiem doskonale szkoły prywatne, że zatrudniają na 10 miesięcy, bo w
> sumie po co mają ponosić ogromne koszty przez 2 miesiące? Wcale nie chodzi
> o łatwość zwolnienia pracownika tylko o koszty właśnie.

Wynagrodzenie za przepracowany czas jest takim samym kosztem jak i to
wypłacone za urlop.

> Założę się, że każda z wypowiadających się tutaj nauczycielek wolałaby w
> ten sposób rozwiązywać problem zbędnych kosztów, gdyby miała swój biznes.
> Gdyby nie strasznie wysokie koszty zatrudnienia pracownika to w/w sytuacji
> by nie było.

Byłyby inne.

> Nie jest to dla mnie umniejszenie szkole prywatnej raczej plus za
> rozwiązywanie problemów zbędnych kosztów. Nauczyciele zatrudniaąc sie w
> takich szkołach mają świadomość tego na co się godzą i robią to mimo
> wszystko, więc o co chodzi?

Może nie mają innego wyjścia?
W mojej wsi prywatne szkoły szukają nauczycieli częściej i dłużej. Prawda że
dziwne? W mojej wsi również nauczyciele szukający pracy wolą jednak
państwowe. Prawda że dziwne? Jacyś się decydują, i wcale niekoniecznie z
powodu, ze im prywaciuch zapewni maksymalny rozwój czy niesamowitą kasę.
Najczęściej się decydują Ci, co nie mają możliwości czy kwalifikacje nie są
porażające, by uczyć w państwowej. Dziwne, prawda?

Qra, dziwnyyy jest teeen świaaaat [na znaną melodię]