POLISH REFUSE

191. Data: 2011-02-07 08:25:43

Temat: Re: POLISH REFUSE
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-07 08:18, Lebowski pisze:

> Boze, jak ty pieprzysz.

/tak w kwestii językowej/
"bogini" - poproszę. ;)

Ewa

192. Data: 2011-02-07 08:47:36

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aha, to ja tę wersję poproszę.

Przy okazji, czy zauważasz jakąś istotną różnicę znaczeniową:
"...ogromna większość Polaków popełnia sporadycznie
błędy ortograficzne w języku pisanym..."
oraz
"...ogromna większość Polaków popełnia sporadyczne
błędy ortograficzne w języku pisanym..."
oraz
"...ogromna większość Polaków popełnia błędy ortograficzne
w języku pisanym sporadycznie..."
?

> Hm, po pierwsze - czy jakakolwiek ewolucja (nie tylko języka) zakłada wyjście od
> formy doskonałej? Ciekawa teoria.

> A po drugie - tamtejszy świat jaki był w Twoim odbiorze? Bardziej, czy mniej
> złożony? Bardziej, czy też mniej prymitywny?

To nie ma nic do rzeczy.

Wg językoznawców wszystkie języki świata wyewoluowały od
jednego wspólnego prajęzyka, i zgadnij który z tych wszystkich
obecnie używanych języków świata jest w największym stopniu
podobny do tego azjatyckiego prajęzyka?

A zatem sposób i kierunek ewolucji języka polskiego jest odwrotny
niż wszystkich innych liczących się na świecie języków.

> A w którymś miejscu napisałam, że NIE JEST prostszy?

<<...
> Dla kontrastu: język angielski jest jednym z najprostszych
> języków na świecie [...]

Pod względem gramatycznym jest najprostszy ...>>

Skleroza?

> Załóżmy nawet, że tak jest - czy w takim razie uważasz, że używanie większych
> zasobów mózgu ma jakiś negatywny na mózg działanie?

Używanie znacznie większych zasobów mózgu niż to konieczne
dla samego tylko komunikowania się IMHO ma negatywny wpływ
na jego wykorzystywanie do innych celów, oraz odwrotnie.

Bardzo celnym, bardzo znanym i jaskrawym przykładem tutaj jest
postać globa.

> [...]
> języku, trudniej się otwierają na mówienie w języku obcym, ponieważ są świadome
> popełnianych błędów, a nie chcą ich popełniać. Na to nakładają się też cechy
> osobowości i zdolności - osoba ekstrawertyczna będzie szybciej poznawać język
> obcy w sposób naturalny poprzez kontakty oraz więcej będzie mówić, nawet jeżeli
> będzie mówić nie do końca poprawnie albo zupełnie niepoprawnie w stylu: "ja już
> mówić dobrze polski ale bez końcówka." I to będzie jak najbardziej
> komunikatywne.
> A i tak - jak zwykle i we wszystkim - najważniejsza jest motywacja.

Trudno się nie zgodzić, ale ma to niewiele wspólnego z tym o czym pisałem
wcześniej.
Nawiasem mówiąc ~podziwiam bezmyślność ludzi, którzy po 3-miesięcznym
intensywnym kursie językowym twierdzą, że znają już np nie 4-y, ale 5 języków.
No ale czyż takie podejście nie komponuje się doskonale z "polskim burdelem".

Pytanie retoryczne, offkorzzz.

--
CB

193. Data: 2011-02-07 08:54:44

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-07 09:25, medea pisze:

> /tak w kwestii językowej/
> "bogini" - poproszę. ;)
>
> Ewa

Ale w kwestii merytorycznej, /tj. pieprzenia/ jest wszystko ok?
Ja juz rozumiem, ze czasem jakas kaleka wdepnie gdzies w gowno i dotanie
od kogos pare inwektyw, ale zeby tak na chama starala sie stanowic ich
sens u najgorszych pojebow?
IMO to jest zboczone.

194. Data: 2011-02-07 08:56:23

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszyszła kórka do doktórka,
lecz doktórek to nie kórka,
jak zakszyknął na nią kórka,
strosząc żatkie wiotkie piurka
wyjechała kórka z bórka.
Głópia kórka.

--
CB

195. Data: 2011-02-07 09:19:21

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"cbnet" <c...@n...pl> wrote in message news:iinbqs$1tdh$1@news.mm.pl...

> Czy język polski którym posługiwano się za czasów poety
> z Czarnolasu był prostszy niż współczesny?
> W moim odbiorze był prymitywniejszy i mniej złożony.

Hm, przez łacinę, której gramatykę próbowano kopiować na język polski
Ogólnie, cudze chwalicie swego (to o Polakach) nie znacie. A czego tu
wymagać od parchctwa samowybranego, mającego się za znawców wszystkiego...

Problemy z językiem polskim mają nieuki oraz wtórni analfabeci np. jak
ja.:-))))
Inna sprawa - zasób słów, którymi człowiek posługuje się, aby komunikować
się w domu i pracy:
robolowi wystarczy 1 500 do 2 000 słów
technik powinien posiadać od 2 000 do 5 000 słów
Inżynier 5 000 do 8 000 tysięcy słów
humanista do 10 000
posiadający czynnie języki obce do 12 000
po studiach językowych do 15 000
nieliczni językoznawcy do 40 000 i więcej.

Nie ma znaczenia trudność języka, skoro do życia codziennego wystarczy 2
000 słów i gramatyka "ze słyszenia".Trudności głownie to umiejętność
wymawiania głosek oraz ich rozpoznawania gdy są wypowiadane przez innych.

196. Data: 2011-02-07 09:42:55

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Język polski ma to do siebie, że nawet gdy poznasz te 2000 słów
to najprawdopodobniej nie zrozumiesz 80% tekstu podawanego
np przez media, podczas gdy np w języku angielskim znajomość
1500 słów zapewni ci bezproblemowe rozumienie 80% przekazów
potocznych oraz wykorzystywanych w mediach.

Analogicznie z komunikowaniem się z otoczeniem: poziom niski
vs przeciętny.

A zatem chodzi tu o te wszystkie _głupie_ "bajery" językowe,
które nie służą i nie podnoszą efektywności komunikowania się,
ale ją obniżają oraz utrudniają.
A także chodzi o to, że głowa ludzka nie jest z gumy i jeśli język
absorbuje zasoby pamięci na "duperele" typu specyfika użycia
jednego wyrazu w formie odpowiedniej do kontekstu, to staje
się to nadmiarowym zatykaniem łba przez śmieci.

Oczywiście ludzie, którzy celują w wykorzystywaniu łba głównie
do parady będą z tego wszystkiego bardziej zadowoleni niż
pozostali, a nawet znaczna część oczywizda będzie sadzić soczyste
farmazony aby wykazać jakie to one nie łebskie i w ogóle miodne
mentalnie, bynajmniej mętne i pomimo formy-srormy nadające się
jedynie tam skąd zostały wyciągnięte, czyli ni mniej ni więcej
jak do dupy.

Skumałeś?
To możesz się odmeldować.

--
CB

197. Data: 2011-02-07 10:55:57

Od: "Qrczak" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę cbnet wylazło do ludzi i marudzi:

> Pszyszła kórka do doktórka,
> lecz doktórek to nie kórka,
> jak zakszyknął na nią kórka,
> strosząc żatkie wiotkie piurka
> wyjechała kórka z bórka.
> Głópia kórka.

Prawda. I wystarczy, że jeden cebek jest mundry.

Qra
--
szus i szlus

198. Data: 2011-02-07 11:01:00