Re: Pasta z bazylii lub pesto

Data: 2004-05-10 08:47:40
Temat: Re: Pasta z bazylii lub pesto
Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl>

Użytkownik "Zuzel" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
news:c7liae$g25$1@nat.4pr.pl...
> Witajcie!
> Poszukuję sprawdzonego przepisu na pesto, lub pastę z bazylii.
> Mam nadmiar tego ziółka w doniczkach i chciałabym zużyć lub przetworzyć do
> poźniejszego wykorzystania.
>
> Podpowiedzcie coś i błagam nie odsyłajcie do Googla, bo szukam naprawdę
> sprawdzonych przepisów :-)

Nie przeglądałąm archiwum i nie będę tego robić, bo łączę się przez modem.
Może więc się powtórzę. Podaję Ci mój sprawdzony przepis na pesto (co masz
na myśli mówiąc pasta z bazylii???)
Proporcje około (na 3 osoby).
100 g utartego parmezanu
trochę ponad 100 ml oliwy z oliwek
70 g obranych orzechów włoskich lub piniowych (zdecydowanie wolę włoskie)
Listki z bazylii (około szklanki lub obsmyczony taki krzaczek, jak sie
kupuje w supermarketach)
2 ząbki czosnku
To wszystko trzeba ze sobą zmiksować. Ja najpierw miksuję parmezan z
orzechami i oliwą, dodaję starty czosnek, a na końcu bazylię i miksuję aż do
uzyskania jednolitej zielonej barwy.
Co ciekawe, smak początkowo jest jakiś atki nijaki, a za chwilę sie
przegryza i jest pyszne.
Do tego porcja spaghetti al dente (polecam firmy Agnesi, spaghetti rigate) i
czerwone wytrawne :)
Pozdrawiam, Agata