Re: Patelnie tytanowe

Data: 2007-06-02 17:56:56
Temat: Re: Patelnie tytanowe
Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl>

> tytan jest bardzo lekkim metalem, lekko korodującym (korozja wodorowa, nie
> oksydacja). Patelnia tytanowa byłaby bardzo lekka. Stawiam na to, że jest
> to stal tytanowa, rodzaj stali nierdzewnej.

Jesli chodz o patelnie spotykane w polskim handlu tzw. ,,tytanowe''
jest to czyste zywe aluminium, kilkuwarstwowe i grube wiec w sumie dosyc
ciezkie
pokryte jest to jakimis spiekami tlenkow tytanu u bodajze krzemu. Wbrew
powszechnej opinii
nie jest odporne na zarysowanie. Jak wszedzie sa lepsze i gorsze. Ja jeden
komplet zajezdzilem
(byly kupione gdzies pod hala mirowska) czyszczac je CIF-em, byly chropowate
i to co bylo
gorka sie starlo, w rezultacie zaczelo do nich przylegac .
Natomiast mala patelnia kupiona w dobrym sklepie tez z czasem stala sie
kiepska, byla gladka, natomiast
zaczela z niej sie luszczyc miejscami warstwa tego czegos.

Kupilismy ostatnio komplet firmy AMF (albo AFM -- nie chce mi sie isc do
kuchni)
i sa OK

do kuchni indukcyjnych jest wersja z wkladka ferromagnetyczna (niestety
jeszcze drozsza)