Re: Podlewac,czy nie

From: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Podlewac,czy nie
Date: Sat, 14 Oct 2006 07:01:06 +0200

gleba wrote:

> Chodzi mi o byliny które co prawda zamierają na zimę ,ale jeszcze rosną i
> nawet kwitną.I nie wiem czy juz zapadają w sen zimowy czy usychają
Mam glebę piaszczysto-gliniastą. Jeżeli w ciągu ostatniego tygodnia nie było
opadu co najmniej 10 mm (mam deszczomierz z obiętego 5 l pojemnika po
wodzie mineralnej to podlewam dawką 10 l na metr kwadratowy rośliny
wymagające podlania. Ostatnio codziennie są obfite rosy ale dzisiaj podleję
to co jeszcze wegetuje.
W razie wątpliwości pobieram próbkę gleby laską Egnera do pobierania próbek
gleby i przez wycięcie w rurce wbijanej w ziemie wstępnie oceniam
wilgotność. Gleba wilgotna jest zbita i ciemna, sucha jest jasna, pylista i
wysypuje się z rurki. Potem przez to wycięcie wypycham z niej ziemię.
Warstwa głębsza jest w postaci ciemnego wałeczka. Warstwa powierzchniowa
jest jaśniejsza i rozpada się na grudki a gdy jest mocno przesuszona na
pył.
Sciśnięcie ciemnych wałeczków pozwala ocenić ich wilgotność. Jeżeli nie są
wyraźnie mokre to podlewam.
Po deszczu lub po podlewaniu następnego dnia gleba przywiera do rurki, a
nawet maże się przy wypychaniu z rurki.
Laskę wykonał mi spawacz ze stali nierdzewnej na wzrór laski wypożyczonej ze
Stacji Chemiczno Rolniczej. Mam jeszcze gdzieś rysunek techniczny na
podstawie którego wykonano tę laskę.
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.
Czytaj www.linux.pl