Re: Pomagac lub nie pomagac?

From: trybun <L...@j...cb>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Pomagac lub nie pomagac?
Date: Thu, 2 Jul 2020 09:41:24 +0200

W dniu 01.07.2020 o 23:03, silvio balconetti pisze:
> Case one.
> Mam od paru lat sasiada schizofrenika (?). 20-30 lat mlodszy, 30-50 kg
> ciezszy ode mnie. Austriak. Rodzice kupili mu mieszkanie. Ojciec
> odwiedza go raz na miesiac, dwa. Dawno go nie widzialem. Moze boi sie
> wirusa? Raz w tygodniu lub rzadziej wpada do niego mlodszy brat.
> Pewnie mu sprzata, sprawdza leki, zabiera rzeczy do prania?
> Facet prawie codziennie krzyczy i przeklina glosno. Czasem zdarza sie,
> ze przyjezdza (ma golfa) pod dom i nie znajduje miejsca do parkowania,
> wiec wrzeszczy, klnie i stawia auto na srodku ulicy. Podobnie bywa gdy
> [...]

W żadnym wypadku nie należy się zabawiać w utrwalacza q*twa. Zabawa w
filantropa, dobrego wujka nikomu na dobre nie wychodzi. To tak jak
polski rząd z dopłatami czy ułatwieniami kredytowymi do mieszkań, - ich
dopłaty/preferencje kredytowe powodują że nigdy ich ceny nie mogą spaść.
Twoja paczka dla Murzyna w Kenii albo pomoc kalece w Austrii sprawia że
ludzie powołani do załatwiania takich spraw mają coraz cięższe dupy.