Re: Pomagac lub nie pomagac?

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Pomagac lub nie pomagac?
From: XL <i...@g...pl>
Date: 02 Jul 2020 11:42:22 GMT

silvio balconetti <s...@i...invalid> wrote:
> Case one.
> Mam od paru lat sasiada schizofrenika (?). 20-30 lat mlodszy, 30-50 kg
> ciezszy ode mnie. Austriak. Rodzice kupili mu mieszkanie. Ojciec
> odwiedza go raz na miesiac, dwa. Dawno go nie widzialem. Moze boi sie
> wirusa? Raz w tygodniu lub rzadziej wpada do niego mlodszy brat. Pewnie
> mu sprzata, sprawdza leki, zabiera rzeczy do prania?
> Facet prawie codziennie krzyczy i przeklina glosno. Czasem zdarza sie,
> ze przyjezdza (ma golfa) pod dom i nie znajduje miejsca do parkowania,
> wiec wrzeszczy, klnie i stawia auto na srodku ulicy. Podobnie bywa gdy
> [...]

Wspomóż jeszcze ratowanie rysi.
https://www.google.pl/amp/s/wiadomosci.wp.pl/komprom
itacja-ekologow-wwf-zbieraja-pieniadze-na-rysia-ale-
sobie-placa-3-mln-zl-pensji-6234457258825345a%3famp=
1

I budowę studni w Afryce. Ochojska zbudowała w pewnej wiosce A studnię, bo
kobiety tamtejsze musiały chodzić po wodę do sąsiedniej wioski B, wiele
kilometrów. Gdy studnia w A była gotowa, mieszkańcy B przyszli i
zamordowali wszystkich w A, bo brali ,,ich wodę" już teraz za darmo, bez
opłacania się wiosce B.

Mogę Ci jeszcze opowiedzieć o amerykańskim pomocowym spontanie ze
szczepieniami dzieci w dżungli kambodżańskiej, gdzie bez merytorycznego
przedbiegu i przygotowania środowiska wyłapali i zaszczepili wszystkie
dzieci. Następnego dnia zastali na miejscu górę odcietych rączek -
przerażeni rodzice ratowali swoje dzieci...

No. Warto się DOBRZE zastanowić, zanim się zacznie zaspokajać swoją
potrzebę bycia pomocnym, bo efekty mogą przerosnąć oczekiwania, albo mogą
być zgoła odwrotne do zaplanowanych.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony: