Re: Poziom dysleksji - dla miranki

From: "Old Rena" <g...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Poziom dysleksji - dla miranki
Date: 23 May 2006 16:44:09 +0200

Użytkownik Rozs napisał(a):
> Miłe panie, błagam napiszcie jakie litery i jak pisane - bardzo mi to
> potrzebe, bo pracuję z takim 100% dysgrafikiem i dyslektykiem i szukam
> wszelkiej pomocy.

Nie jestem pewna, czy Ci pomogę. Marcin po prostu pisze każdą literę osobno
(nie łączy ich). Pismo ma wybitnie charakterystyczne. Krój liter, które mu się
myliły dobrał tak, by pisząca ręka nie popełniała omyłek. Czyli, np. małe 'r'
jest "ostrzej" pisane niż 'n', 'm' jest inaczej kreślone niż'n'. Niestety,
skanem nie dysponuję.
Kilka lat temu czytałam książkę Amelii Rentflejsz-Kuczyk "Jak pomóc dzieciom
dyslektycznym? Poradnik dla nauczycieli i rodziców". Znasz? Pozostało mi po
niej dobre wrażenie, znaczy, musiało być tam trochę przydatnych rzeczy.
Przepraszam, że jestem tak niekonkretna...

Old Rena z synem gimnazjalistą (oraz z niepamięcią)
Renata Gierbisz