Re: Propozycja: pl.sci.medycyna.moderowana

Data: 2002-08-10 09:39:49
Temat: Re: Propozycja: pl.sci.medycyna.moderowana
Od: "Tomasz Kielpinski" <k...@U...onet.pl>

Uzytkownik "dradam" <x...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
news:6mv8lu4v9vemp36arc2alqm2fnd0lm1c9b@4ax.com...
> On Fri, 09 Aug 2002 16:32:05 GMT,
> w...@z...hotmail.com (Zenobiusz Zimny) wrote:
[ciaach]

> Widze, ze nie orientujesz sie blizej jak te sprawy sa rozwiazywane na
> usenecie. Na ponad 90 tysiecy (powszechnie dostepnych) newsgroups
> istnieja na swiecie rozne rozwiazania.

Widze, ze nie orentujesz sie jak te sprawy sa rozwiazywane w POLSKIM
usenecie

> Te stosowane (ponoc) "zasady" na 320 "polskich" ( w hierarchii pl. )
> nie sa wylacznie (absolutnie) sluszne i nie maja monopolu na
> wyjatkowosc .

Nikt nie powiedzial ze sa absolutnie sluszne. Ale ktos je kiedys ustalil i
sa one akceptowane przez adminów newsserwerów na calym swiecie.

> I zupelnie nie widze powodu, dlaczego nalezaloby starac sie wprowadzac
> na polskiej grupie usenetowej inne zwyczaje, niz sa stosowane na
> calym swiecie. Tak jak Ty usilujesz to wprowadzic. Zarzut, ze ja nie
> zrozumialem istoty "moderowania" wydaje mi sie raczej w swietle
> powyzszego i ogolnoswiatowej praktyki , chybiony.

I zupelnie nie widze powodów, zeby dla jednej grupy wprowadzac inne zwyczaje
niz obowiazuja od poczatku powstania hierarchii. ZZ nie usiluje tego
wprowadzic. Tak jest i powinniscie sie z tym pogodzic.

> Na USENET-owym swiecie stosuje sie rozmaite metody, mozna sobie to
> sprawdzic zagladajac na przyklad pod :
> http://www.faqs.org/faqs/usenet/creating-newsgroups/
part1/ czy pod :
> http://www.geocities.com/ResearchTriangle/Lab/6882/n
create.html .

> Zeby nie byc goloslownym posluze sie przykladem . Istnieje na przyklad
> grupa : rec.pets.dogs.info . Jest to jedna z moich ulubionych grup,
> w pelni profesjonalna, o wysokim poziomie fachowym.
>
> Prowadzona ona jest przez szereg "moderatorow", kazdy z nich jest
> odpowiedzialny za okreslona tematyke , jeden na przyklad opiekuje sie
> postingiem na temat adopcji psa, drugi tematem "jak z psem pojechac
> na oboz" , trzeci pisze o rotweilerach i tak dalej.

Dla mnie to nie sa moderatorzy. I przede wszystkim nie jest to grupa
dyskusyjna,

Jesli tak sobie wyobrazacie grupe, to lepiej publikowac to na www.

> Nie ma postingow na tej grupie innych niz umieszczonych przez
> wspomnianych "moderatorow". Bo taka jest funkcja tej grupy, aby
> stale dostarczac najnowszej informacji w zakresie opiekowania sie
> psami.

Grupy dyskusyjne to nie informowanie. To jak sama nazwa wskazuje DYSKUSJE.

> Kazdy moze napisac do "moderatora" i poprosic go o uwzglednienie
> okreslonego problemu. Ale moderator moze , ale nie musi sie
> ustosunkowywac do takiego zadania.
>
> Grupa "moderowana" nigdy na usenecie nie jest "publiczna" w tym
> sensie, ze kazdy moze (ma prawo) i bez ograniczen postowac.

Jest publiczna, w tym sensie, ze kazdy moze bez ograniczen postowac, jesli
jego posty spelniaja kryteria moderowania.

> Zreszta wcale nie wynika z tego rowniez , iz ktokolwiek ma obowiazek
> taka grupe "prenumerowac" (ISP) lub czytac - mowiac o uzytkownikach
> USENETu. Jak ktos chce poczytac - to prosze bardzo. A jak nie chcesz -
> no to nie musisz. Proste, prawda ?

Grupy sa tworzone dla uzytkowników, a nie dla moderatorów. I maja sluzyc
uzytkownikom. Jesli grupa nie bedzie spelniala tego warunku to TS jej
(prawdopodobnie) nie zalozy. Proste, prawda?

[ciach]

> Sorry, ale na USENECIE istnieja inne zasady. I stosuje sie inne
> praktyki. Jak cytowalem powyzej.

Na Polskim usenecie?

W takiej formie jak proponujecie: PRZECIW

> Nie znaczy to oczywiscie, ze nie jestem chetny do podyskutowania nad
> konkretnymi rozwiazaniami. Jak zreszta pisalem - wiele formul sie z
> pewnoscia wypracuje dopiero w zyciu.
>
> Pozdrawiam
>
> dradam

[ciach]

Pozdrawiam,
Kielpis
--
Byl czas mrusztlawy, slibkie skratwy Tomasz Kielpinski
Na walzach wierczac swiryply, kielpis(at)poczta(dot)onet(dot)pl