Re: PsycholoG... Komu jest potrzebny?

From: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: PsycholoG... Komu jest potrzebny?
Date: Thu, 9 Nov 2006 11:06:42 +0100

Użytkownik "PaskaL" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
news:1163058973.413181.186560@i42g2000cwa.googlegrou
ps.com...

> WitaM
> Mam problem i nie wiem jak go rozwiązać.

Pierwszą podstawową zasadą jest to, że żeby rozwiązać czyjś problem/pomóc
komuś z rozwiązaniem problemu trzeba wpierw pomóc sobie. To może się wydawać
dziwne, ale nic nie wskórasz dopóki sama nie poradzisz sobie ze swoimi
problemami.

Jak już sama ze sobą poczujesz się stabilnie - chodzi mi o
wyciszenie/rozładowanie emocji będziesz mogła zrobić coś więcej.

Dlaczego? ze wszystkimi emocjami jest tak jak z miłością - mają klapki na
oczach - dopiero po pewnym czasie zaczyna się dostrzegać rzeczywiste cechy
ukochanego...

Jesteś do tego stopnia szarpana emocjami, że nie możesz sobie z tym poradzić
i prosisz o pomoc. To jest krok w dobrym kierunku. Ty sama wiesz, ze ta
pomoc jest Tobie potrzebna to się po nią zgłoś. Sama idź do psychologa.
Osobiście polecam "warsztaty dla rodziców". Jest to super praca w grupie po
której wychodzisz z umiejętnościami radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Tu znajdziesz informacje o warsztatach.
http://www.rodziceidzieci.com/gabinet/index.php
Te akurat są płatne, ale słyszałam, że są poradnie psychologiczne rejonowe,
które też takie warsztaty prowadzą. W Warszawie chyba na Bemowie...

I jeszcze jedno. Nie jestem psychologiem. Moja wypowiedź miała charakter
bardzo ogólny, jest związana z moim doświadczeniem życiowym i może w żaden
sposób nie przystawać do Twojej sytuacji.
Joanna (syn Michał 19 lat, córka Anna 17 lat)
http://jduszczynska.republika.pl/