Re: RÓWNOuprawnione czy oszustki?

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: RÓWNOuprawnione czy oszustki?
Newsgroups: pl.sci.psychologia
<qtgb7bhqru3b.10xrsdcp8i0py$.dlg@40tude.net>
<iukjb0$gje$1@mx1.internetia.pl>
Date: Fri, 1 Jul 2011 19:26:52 +0200

Dnia Fri, 1 Jul 2011 15:40:33 +0200, MarlonB napisał(a):

> Bo jestem zastraszany, grozi się więzieniem mojej rodzinie a nawet bronią.

> A co, w szkole PAŃSTWOWEJ nie uczono, że są/były kraje, gdzie ma się własne
> zdanie, nie?

O których krajach mówisz?

> Ciekawe dlaczego? :)))
> Z historii najnowszej całkiem blisko było USA z przed 1930, a konkretniej z
> przed paczki reform "New Deal". Wolny rynek, niskie podatki, przyrost
> naturalny jak cholera.

A do Emiratów Arabskich, Hong-Kongu lub do Rosji Cię nie ciągnie? Jak nic -
wymarzone miejsca dla Ciebie. Piszesz o USA prezd 1930, a tu masz - dziś,
już, natychmiast!
Az dziw, że tam jeszcze nie siedzisz, tylko narzekasz tutaj...
http://www.money.pl/podatki/wiadomosci/artykul/podat
kowy;raj;jest;w;emiratach,104,0,293224.html

> A teraz Ty odpowiedz mi.
> Czy lubisz/czujesz potrzebę oddawać 80% (nie ważne ile dokładnie, ale mniej
> więcej) tego co zarobisz państwu?

Oddaję 23.
I choć uważam, że mogłoby być tego mniej, to nie sarkam. Wybrałam do władzy
ludzi, którzy są mądrzejsi ode mnie - i skoro nie wywalczyli, żeby było jak
w Emiratach, to znaczy, że się nie da. I to jest własnie m.in. wina takich
jak Ty.

> Czy uważasz, że dobrze państwo gospodaruje tymi pieniędzmi?

Póki co nie narzekam.

> Czy uważasz, że państwo wie lepiej, niż Ty, co powinnaś z nimi zrobić?

To nie jest kwestia "wiedzy". Przynależę do TEGO państwa, więc pomimo
zastrzeżeń godzę się z jego niedoskonałosciami.

> Czy uważasz, że usługi, które państwo oferuje (PKP, Służba Zdrowia itp..) są
> lepsze lub conajmniej na tym samym poziomie co odpowiadające im usługi z
> sektora prywatnego?

PKP nie jeżdżę, Służbę Zdrowia na razie mogę tylko pochwalić - korzystam ze
świetnej prywatnej przychodni rejonowej... Dziś wzięłam kolejny zastrzyk,
który kosztuje 320 zł - ja zapłaciłam 1 grosz...
I choć być może kiedyś będę w sytuacji gorszej jeśli chodzi o zdrowie, to
póki co nie narzekam.
Jest jak jest. Ważne jest dla mnie, abym to JA była w porządku. Państwu zaś
daję czas. Ponieważ wojna i po niej 50 lat komunizmu opóźniły je w stosunku
do innych krajów pod każdym względem, wyzuły z mądrych i uczciwych ludzi i
to musi się dopiero odbudować przez następne 100 lat, nie mniej.

> Czy uważasz, że urzędnik wie lepiej jak wykształcić, jaką wiedzę

Zawsze pilnowałam, żeby mieć wgląd w to, czego i kto uczy moje dzieci. Nie
narzekam zatem na urzędników - ich po prostu trzeba kontrolować.

> i ideały
> wpoić Twoim dzieciom?

Robiłam to SAMA. Urzędnik nie jest od tego.

> I na koniec, czy uważasz, że pakiet:
> bezpieczeństwo + stagnacja + brak odpowiedzialności + bieda + kontrola
> jest na prawdę lepszy niż:
> ryzyko + rozwój + zyski + odpowiedzialność?

Zawsze stawiam na bezpieczne fundusze, nie na agresywne. Nie łaknę
szybkiego zysku, wolę spokojny wzrost.
:->

> Te rzeczy zawsze występują w pakiecie i są ze sobą nierozerwalnie połączone.
> Wielu to umyka...

Nic zatem nie pozostaje, tylko te Emiraty. Pakujesz się już, mam nadzieję.

--
XL
Prawda o GMO: