Re: Re: Zróbmy próbę jakiego typu kuchenka lepsza.

Data: 2011-08-25 12:27:31
Temat: Re: Re: Zróbmy próbę jakiego typu kuchenka lepsza.
Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> Myślałem że różnica jest większa a tu faktycznie ceny są porównywalne. Za
jednopłytową indukcyjną zapłaciłem 79.

> Sens bronienia starych płyt elektrycznych jest taki sam jak kuchni węglowych.

> --

> ZZ@private

patrz jaki absurd. Masz kuchenkę indukcyjną i nie zrobisz próby ile zużyje prądu
na zagotowanie 3 litrów wody. temat założyłem żeby porównać dwa typy kuchenek,
jak by się ktoś z gazową dołożył to wszyscy byśmy wiedzieli więcej. Masz rację
że płytka to sposób taki jak na bryle węgla grzać. Ma jednak sporo zalet. Daje
się kontrolować i nie ma spalin. Niby to samo przy indukcyjnej. Tylko przy
indukcyjnej jest jeszcze coś. Ani w bryle węgla ani w kuchence z grzałkami nie
ma źródła promieniowania elektromagnetycznego o bardzo dużej mocy i niskiej
częstotliwości. 2kW to spory nadajnik. Niby nie jest szkodliwe. Ale do końca
nikt tego nie wie bo może zmiany będą dopiero w następnym pokoleniu albo jeszcze
później. Promieniowanie elektromagnetyczne jest czymś naturalnym dla organizmów
żywych. Tylko że takie co daje ciepło i jest od niego widno. Takiego co stal
grzeje przez czarną szybę w przyrodzie nie ma. Nie będziemy jeszcze żyli 200 lat
żeby sprawdzić czy jest szkodliwe czy nie jest. Kiedyś wymyślili AZOTOX. No
super przebadany, bezpieczny. Same och i ach. Nic lepszego ma Świecie nie było.
A jak poszedł do powszechnego użytku to chyba zaczęły się rodzić dziwnie
wyglądające dzieci. W skali mikro był dobry a w makro szkodliwy. Eternit też bym
wynalazkiem niby ponad czasowym. Od dachów do cienkich niepalnych płyt do
okładania ścian go robili. Jak by wtedy były niusy to tez by jedni pisali że
gówno a inni się onanizowali samą nazwą. I co z tego wyszło. Nic z wyjątkiem
tego że jak trzeba eternit zutylizować to przyjeżdża ekipa w ubraniach jak z
filmu sf a procedura jest bardziej skomplikowana niż operacja na otwartym sercu.
Dla mnie kuchenka z płytkami jest dostatecznie dobra i na pewno w niczym
długofalowo nie zaszkodzi. Jak bym jako laik miał stwierdzić czy indukcyjna może
zaszkodzić to bym odpowiedział że chyba nie. Pomiędzy na pewno a chyba nie jest
kolosalna różnica. Po próbie jaką zrobiłem doszedłem do wniosku że przy
porównaniu efektywności wykorzystania energii płytka jest lepsza. Sprawność 85%
przy płytce jest większa od sprawności kuchenki indukcyjnej. Producenci kuchenek
indukcyjnych jeśli już podają sprawność to jest ona w przedziale 75-85%. Nie
wiadomo czy jest to realna sprawność grzania czy sprawność układów
elektronicznych. Wydaje mi się że nie podają realnej sprawności podgrzewania bo
ta zależy od typu garnka. I z kiepskim garnkiem najlepsza kuchenka indukcyjna
może mieć rzeczywistą sprawność podgrzewania na poziomie 40%. Płytka w takiej
sytuacji też tyle będzie miała ale bez nie naturalnego dla człowieka
promieniowania elektromagnetycznego. Argument że o kuchnię indukcyjną nie można
się oparzyć jest dęty. Po polać się wrzątkiem można bez względy na sposób w jaki
była woda gotowana. Tłuszcz z patelni pryska tak samo jak przy innych kuchenkach.