Re: Relacje lekarz-pacjent - dochody lekarza

Data: 2002-11-05 16:02:41
Temat: Re: Relacje lekarz-pacjent - dochody lekarza
Od: dradam <x...@p...onet.pl>

On 5 Nov 2002 16:49:34 +0100, f...@p...onet.pl wrote:

>(...) Co
>da?yby na przyk?ad porównania p?ac naszych lekarzy do p?ac dajmy na to lekarzy
>w Afryce, czy cho?by nawet na Ukrainie?

Myslisz o RPA, Egipcie czy Libii ? Maja wiecej niz w Polsce. Lekarze
zatrudnieni w biednych krajach , na etatach "miedzynarodowych"
zarabiaja okolo 70 tys. dolarow rocznie. Wiem o tym miedzy innymi
dlatego, ze przez poltora roku przechodzily przez moje rece oferty
pracy dla takich wlasnie lekarzy. W ilosci okolo 200 tygodniowo.

>W przypadku Polski porównanie mia?oby
>wi?kszy sens, gdyby?my oprócz tych bogatych i biednych krajów wymienili tak?e
>W?gry, Czechy, S?owacj?.

Na Wegrzech i w Czechach lekarze maja wiecej. Niewiele wiecej, ale
wiecej.

>Po prostu, s?u?ba zdrowia w Polsce funkcjonuje zupe?nie inaczej ni? w Kanadzie
>i Stanach, i bez jej g??bokiej, pewno d?ugoletniej reformy, nie mo?na robi? na
>si?? rewolucji p?acowej, czym by?oby ?lepe zbli?anie poziomu zarobków Polskich
>lekarzy do zarobków ich kolegów w Kanadzie.

Ale od czegos reformowanie trzeba zaczac.

Ja osobiscie uwazam, ze na poczatek nalezy w pelni "uwolnic" zawod
lekarza. To znaczy zlikwidowac "etaty". I lekarze poszliby na "fee for
service". Czyli miec placone za to co robia, a nie za to, ze sa
zatrudnieni.

Okazaloby sie bardzo szybko, ze w Polsce jest dwa razy za duzo
lekarzy. Bo i tak jest.... !

No, ale to inna paczka. Pozdrawiam

dradam