Re: Rodzaj zarówek, a oczy i psychika dziecka.

From: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Rodzaj zarówek, a oczy i psychika dziecka.
Date: Wed, 10 Dec 2008 00:46:41 +0100

666 wrote:
> świetówki
> luminoforowe mają nieciągłe widmo światła
wpisz w google sobie "Natural spectrum CFL", uwaga - nie mylić z
produktami "Full spectrum" (gdzie rozkład jest pełny ale nie równomierny).

Polecam też do poczytania
http://www.lrc.rpi.edu/

> Powoduje to znaczne zmiany w odbieraniu kolorów,
klasyczna żarówka znacznie bardziej zniekształca kolory w porównaniu ze
światłem dziennym (w porównaniu do typowej białej energooszczędnej
(standardowa ok. 2500K, fluorescencyjna powiedzmy 4000K, światło dzienne -
ponad 5000K)

Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994
http://the.fork.pl