Re: Rodzaj zarówek, a oczy i psychika dziecka.

From: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Rodzaj zarówek, a oczy i psychika dziecka.
Date: Thu, 11 Dec 2008 03:32:44 +0100

Stalker wrote:
> Czy w Polsce te żarówki mają jakieś specjalne oznaczenia?
To już każdy producent robi co chce, tzn. reklamuje swoje linie produktów
jako bardziej naturalne od innych, np. philips ma "viva natural" czy jakoś
tak, Osram ma swoje itd.

> Bo rozumiem, że taka "normalna" energooszczędna to jest full spectrum?
Wiesz, ta technologia bardzo szybko się teraz rozwija, więc
określenie "normalna" jest trudne do odniesienia - ale ja powiedziałbym, że
nie.

> No to tak na język polski: Lepsze te energooszczędne dla zdrowia, czy
> nie?
Nie odpowiem ci na takie pytanie - bo sam mam wiele wątpliwości, nic nie
jest czarno-białe, są plusy i minusy, przeciwnik powie, że świetlówki
zawierają bardzo szkodliwą dla zdrowia rtęć, zwolennik - że tej rtęci jest
500 razy mniej niż w tradycyjnym termometrze. Wydasz mniej na prąd to
kupisz sobie samochód z większą ilością poduszek powietrznych co może być
dużo zdrowsze ;)

Na marginesie z tego co słyszałem to w niektórych stanach w USA termometry
rtęciowe są tylko na receptę a i UE będzie je blokować.
http://www.reuters.com/article/environmentNews/idUSL
0988544920070710

Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994