Rozrywkowo...

181. Data: 2017-06-23 14:33:00

Temat: Re: Rozrywkowo...
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Moja sytuacja dla większości jest odrobinę skomplikowana, z jednej
> strony nie wierzę w nic ( jak to wierzą ludzie tzw głęboko wierzący)
> czego nie mogę zobaczyć czy dotknąć, a z drugiem niczego z góry nie
> odrzucam ( jak to czynią tzw wojujący ateiści). Tak więc jeżeli chodzi o
> kwestię wiary, bądź jej braku to nie mam problemu.
>
> A jednak wymyślił, tylko przypadkowo wierzysz w to co wierzysz bo
> pojawiłeś się na świecie w takim a nie innym czasie i miejscu.

Chrystus też pojawił się w określonym czasie i miejscu.
Tak miało być.

182. Data: 2017-06-23 14:56:02

Temat: Re: Rozrywkowo... religia dzieli ludzi.
Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości

> Jednak jakby na to nie patrzeć - wcześniej nikt się nie zabijał w jej
> imieniu. Jakiś paradoks - w miarę wzrostu świadomości człowieka - wzrasta
> również radykalność "wiernych"..

A kiedy się ktoś zabijał w imieniu religii? Po pierwsze- to nie wiemy, czy
się zabijał czy nie. No i od kiedy. Dajmy na to żydzi od zawsze traktowali
każdego innowiercę jako nieczystego. Rzymianie zaś pozwalali wyznawać każdą
wiarę- byle nie w ukryciu, co chyba zrozumiałe. Aha- no i śmiercią bywało
karane bycie ateistą.
Podaj konkretny przykład, o co Ci chodzi z tym zabijaniem się w imię
religii. Chyba, że masz na myśli islam- współcześnie

--
Chiron

183. Data: 2017-06-23 14:57:31

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.06.2017 o 14:56, Chiron pisze:
> traktowali każdego innowiercę jako nieczystego. Rzymianie zaś pozwalali
> wyznawać każdą wiarę- byle nie w ukryciu, co chyba zrozumiałe. Aha- no i
> śmiercią bywało karane bycie ateistą.

Każdą wiarę pod warunkiem że będzie się czcić cesarza boską czcią.
Władza na pierwszym miejscu.

184. Data: 2017-06-23 14:58:36

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mogę zobaczyć czy dotknąć, a z drugiem niczego z góry nie odrzucam ( jak
> to czynią tzw wojujący ateiści). Tak więc jeżeli chodzi o kwestię wiary,
Czyli- krótko i na temat: "Boże, jeśli istniejesz- to zbaw moją duszę- jesli
ją mam". No cóż- przynajmniej szczerze.

> A jednak wymyślił, tylko przypadkowo wierzysz w to co wierzysz bo
> pojawiłeś się na świecie w takim a nie innym czasie i miejscu.

Przypadek!? A co to za zwierzę? Nie pojawiłem się tu i w tym czasie
psipadkiem. Poza gramatyką- nie istnieją przypadki.

--
Chiron

185. Data: 2017-06-23 15:02:47

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron <c...@t...ja> wrote:

> [...]
> karane bycie ateistą.
> Podaj konkretny przykład, o co Ci chodzi z tym zabijaniem się w imię

Ludzie zabijają się tylko w imię ideologii.
Na przykład kamikadze.

> Chyba, że masz na myśli islam- współcześnie

Islam to ideologia.

186. Data: 2017-06-23 15:03:39

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-23 o 11:08, XL pisze:

> Ale masz bezpośrednie dowody na nieistnienie tego Boga?
> Bo jeśli nie, to jednak ów Bóg jest Prawdziwy.

Już tyle razy ci tłumaczyłem, że można udowodnić nieistnienie boga.
Tylko musisz najpierw zdefiniować boga, bo nie wiem czego nieistnienia
mam ci dowieść.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

187. Data: 2017-06-23 15:09:30

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> Ludzie zabijają się tylko w imię ideologii.
> Na przykład kamikadze.

> Islam to ideologia.

Można i tak...buddyzmu wielu niezalicza do religii- bardziej do filozofii.
No a islam- podobnie jak religia mojżeszowa- opiera się na konieczności
bezwzględnego wykonywania Prawa. Czy to religia? Może i nie. Może bliżej
temu do ideologii.

--
Chiron

188. Data: 2017-06-23 16:55:45

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:

> Czyli byłbyś na moim miejscu ale nie do końca?

Co to znaczy "być na Twoim miejscu"?

Że miałbym Twój, nieco upośledzony, mniej sprawny mózg, niezdolny do
zdrowego, racjonalnego myślenia?

Tak, gdybym miał Twój niesprawny mózg to pewnie wierzyłbym w miłe dla ucha
obietnice-mrzonki, tak jak Ty.

189. Data: 2017-06-23 17:05:05

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:

> Ten się śmieje kto się śmieje ostatni.
> Poza tym:
> Wypraszam sobie "niesprawny mózg", są ludzie którzy naprawdę mają
> niesprawny mózg i ani ja ani ty nie chcielibyśmy być na ich miejscu.

Może nie chcesz ale jesteś.

190. Data: 2017-06-23 17:06:14

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Wypraszam sobie "niesprawny mózg", są ludzie którzy naprawdę mają
niesprawny mózg i ani ja ani ty nie chcielibyśmy być na ich miejscu.

Osobowosc autorytarna
byli zdrajcami narodu plującymi na Polskę walczącą
Bycie ostatnim
Strzały padły pod Notre Dame - panika w Paryżu
futurologia