Rozrywkowo...

351. Data: 2017-06-26 12:37:26

Temat: Re: Rozrywkowo...
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-25 o 20:54, Pszemol pisze:
> "Trybun" <c...@j...ru> wrote in message

> Zacznij od tego, że zdefiniujesz co rozumiesz pod tym swoim
> złodziejstwem.
> Bo obawiam się, że nikt się tu z Tobą nie dogada w taki sposób.

Przecież już to wyjaśniałem. Ale co mi tam - spróbuję wyjaśnić jeszcze
raz. - Co miał Przemol zaraz po urodzeniu, co miała mała Jola K, czy
Janek K na sali porodowej? Nie byli goli i weseli? Nie musieli kraść
zasobów, czy może na tych zasobach (szafy pełne ubrań, hektary ziemi,
pokaźne konto zasobów płatniczych za które można kupić wszystko itd) był
napis - dla Przemola, dla Joli i Janka, Stwórca was indywidualnie nimi
obdarował że ich nie ukradliście? To jest definicja kradzieży -
położenie łapy na dobrach/zasobach które do was nie należą i nie
przypadną już nikomu innemu. Tak już jest ten świat ułożony że bez
kradzieży egzystencja jest niemożliwa, a tu w kodeksie zachowań/Dekalogu
ktoś dodaje wtręt - "nie kradnij".. Jakoś przez skórę czuję że mimo
wyczerpującego wyjaśnienia i tak nie jesteś w stanie tego zrozumieć.

352. Data: 2017-06-26 12:39:29

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-25 o 21:01, Pszemol pisze:
> "Trybun" <c...@j...ru> wrote in message

> Nie wiem - napisałem że ja mam taką ochotę w przypadku MOJEGO lasu.

Jasne że nie wiesz. Ni z tego ni z owego, z dnia na dziań jakieś
robactwo zaczęło wypełzać spod kamieni i zawłaszczać wszystko , czyli
lasy i jeziora... a w Warszawie nawet domy zbudowane przez pseudokomuchów.

> Kapitalista robi dobrze głównie sobie, jeśli nie tylko sobie.
> Ale państwo nie składa się z jednego kapitalisty, jest ich tysiące
> i miliony i razem działając dla maksymalizacji własnych zysków
> wypracowują dobro dla ogółu.

Zabrakło alternatywy (ZSRR i satelity) to kapitalizm przestał być zmorą
poszczególnych państw, a stał się problemem międzynarodowym. Podnoszą
łby w takt hasła lewicy, tylko z małą zmianą - nie proletariusze a
wiecznie nienażarte ryje "łączcie się".

> A co w zamian? Wieczysta dzierżawa? Czym się to od własności różni?

Dzierżawa, jednak znacznie obostrzona w stosunku do dzisiaj
obowiązujących zasad.

> No ale momencik - przecież różnicie się tylko rozumieniem co to
> znaczy "sprawiedliwa" dystrybucja.
>
> I ja przyznam szczerze nie rozumiem Twojej postawy tutaj...
> Zacząłeś o braku dostępu do jeziora - masz mieć dostęp, jak
> go nie masz to znaczy że ktoś nie przestrzega prawa.
> Wyegzekwuj prawo! Dostęp Ci się należy, i nie próbuj odebrać
> własności do ziemii tylko dlatego że Ty się niczego nie dorobiłeś.

Nie, wg nich komuszyzm (wg doktryny Marxa i innych) to coś złego. Mało
tego - to coś wybitnie NIESPRAWIEDLIWEGO...

I słusznie nie rozumiesz - to temat na "Politykę" albo na "Pręgierz", a
nie na grupę o religii. Jakoś tak w ferworze potoczyła się ta dyskusja
nie na temat..

A jak niby mam je wyegzekwować - postanowienie prawa wodnego o swobodzie
dostępu do wód znam na pamięć, problem w tym że nikt tym nie chce się
zająć - ani urzędnik w gminie ani policja. Co ja niby mam qrwa zrobić,
iść do takiej wiecznie nienażartej kapitalistycznej świni i swoje prawa
wyegzekwować za pomocą kija bejsbolowego? Czy może mam mu założyć sprawę
w sądzie?

> A Ty czemu go nie przestrzegasz? Czemu nie egzekwujesz?
> Jeśli zainteresowani dostępem nie będą prawa egzekwować
> to myślisz że kto będzie to robił? Nie bądź leniem tylko egzekwuj!

> Zgadzamy się: ja i Ty się zgadzamy że masz mieć dostęp do jeziora,
> rzeki, morza, oceanu - ustaliliśmy jako państwo, że te dobra pozostaną
> do wspólnego użytku, niezależnie od tego do której działki przylegają.

No tak, nie doczytałem - dzięki za wyjaśnienie.

353. Data: 2017-06-26 12:40:18

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-25 o 22:34, Chiron pisze:

> Trybun- nie odpowiadasz na pytanie, nie odnosisz się do tego, co jest
> tu kwestią. Powtórzę: co wolisz? Niesprawiedliwy (według Ciebie)
> kapitalizm, czy też sprawiedliwy (też w Twoim odczuciu) socjalizm? No
> ok- nie ograniczajmy się. Przedstaw w skrócie, co by Ci się podobało
> najbardziej- jako najoptymalniejszy system społeczny.
>
> --
> Chiron

Nie dajesz mi żadnej alternatywy dla, w moim odczuciu dżumy i cholery.
Kapitalizm zły, ale czy socjalistyczne okradanie ciężko pracujących
ludzi, tylko po to aby obdarowywać tym swoich faworytów, to jakaś
alternatywa dla kapitalizmu, jeśli mamy na uwadze sprawiedliwość społeczną?

Odpowiadając na wprost - najbardziej odpowiadającym mi systemem
politycznym i najbardziej sprawiedliwym by było coś w kształcie tego co
panowało u pierwotnych Chrześcijan, czyli sam wiesz co - Równość Wolność
Braterstwo.

354. Data: 2017-06-26 12:41:16

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-25 o 21:10, Pszemol pisze:

> Nie mam pojęcia o czym Ty mówisz, wybacz.

Tylko o tym że może robimy jakieś nadużycie stawiając Boga Katolików
jako jakiegoś okrutnika. Podczas gdy alternatywy dla Niego mogą być
znacznie gorsze.

355. Data: 2017-06-26 14:04:51

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości

> [...]
> politycznym i najbardziej sprawiedliwym by było coś w kształcie tego co
> panowało u pierwotnych Chrześcijan, czyli sam wiesz co - Równość Wolność

Takie systemy sprawdzają się wyłącznie w małych grupkach,
mikrospołecznościach. Co dla kilkumilionowego państwa?

--
Chiron

356. Data: 2017-06-26 14:18:35

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.06.2017 o 14:04, Chiron pisze:
> Takie systemy sprawdzają się wyłącznie w małych grupkach,
> mikrospołecznościach. Co dla kilkumilionowego państwa?

Systemem gdzie to najlepiej się sprawdza to rodzina

357. Data: 2017-06-26 16:26:47

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> [...]
> ktoś dodaje wtręt - "nie kradnij".. Jakoś przez skórę czuję że mimo
> wyczerpującego wyjaśnienia i tak nie jesteś w stanie tego zrozumieć.

Dziecko na sali porodowej kradnie???

Wybacz, ale chyba masz jakis problem z głową...

Kradzież to jest przywłaszczenie czyjejś własności bez zgody właściciela.

Dziecko na porodówce otrzymuje te zasoby za zgodą ich właściciela.

358. Data: 2017-06-26 16:26:48

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:
> Dzierżawa, jednak znacznie obostrzona w stosunku do dzisiaj
> obowiązujących zasad.

Czyli jaka?

> Nie, wg nich komuszyzm (wg doktryny Marxa i innych) to coś złego. Mało
> tego - to coś wybitnie NIESPRAWIEDLIWEGO...

Komunizm, ktory pozbawia ludzi wypracowanej przez nich od pokoleń własności
prywatnej i nacjonalizujący ją jest rownież moim zdaniem niesprawiedliwy.

> [...]
> iść do takiej wiecznie nienażartej kapitalistycznej świni i swoje prawa
> wyegzekwować za pomocą kija bejsbolowego? Czy może mam mu założyć sprawę

Myślałem o sprawie w sądzie właśnie.

Tylko wpierw wynajmij prawnika aby przebadał sprawę czy ten właściciel
działki rzeczywiście łamie prawo czy tylko tak Ci się wydaje....

359. Data: 2017-06-26 16:26:49

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Tylko o tym że może robimy jakieś nadużycie stawiając Boga Katolików
> jako jakiegoś okrutnika. Podczas gdy alternatywy dla Niego mogą być
> znacznie gorsze.

Alternatywa lepszą dla wszystkich bogów jest moim zdaniem świecki,
niemagiczny i bardzo racjonalny humanizm.

360. Data: 2017-06-26 18:42:46

Temat: Re: Rozrywkowo... religia dzieli ludzi.
Od: "Mirko" <v...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <c...@t...ja> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Mirko" <v...@k...pl> napisał w wiadomości
>
> bo skoro ktoś ulega perswazji moralnej Kościoła- no to raczej trudno
> uwierzyć, żeby potem zabijał swoje dziecko- no weź przestań, proszę.
>
> Żaden misjonarz nie ma powodów, żeby je głosić- bo i tak ich nie używają.
> Biorąc jeszcze pod uwagę, co by się stało, gdyby niektóre z tych narodów
> naprawdę zaczęły stosować regulacje urodzin- w szczególności narody
> koczownicze- z pewnością by wyginęły.
>
> Chiron

Stosunek jest bez antykoncepcji bo ksiądz zabrania uzywania,
a później jest dziecko i problem. Niektóre matki zabijają
bo nie radzą sobie z tym problemem.
Jezeli uważasz że zabijają tylko te co nie chodzą do kościoła
to się mylisz.

Twoja ekwilibrystyka o prezerwatywach ma na celu tylko
wytłumaczenie kościoła.
Fakt jest faktem, że rodzą się niechciane dzieci
i część tych dzieci umiera. Winny jest kościół.

Osobowosc autorytarna
byli zdrajcami narodu plującymi na Polskę walczącą
Bycie ostatnim
Strzały padły pod Notre Dame - panika w Paryżu
futurologia