Re: RozwiÄ?zywanie konfliktĂłw

From: LeoTar Gnostyk <L...@l...net>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: RozwiÄ?zywanie konfliktĂłw
Date: Fri, 21 Apr 2017 15:17:37 +0200

Chiron pisze:
> Użytkownik "LeoTar Gnostyk" <L...@l...net> napisał w wiadomości

> Nie do końca. Socjopata rzeczywiście nie zdaje sobie sprawy z
> manipulacji. Ba! Co z tego, że ktoś np nie jest socjopatą, ale jest
> na tyle mało asertywny, ze nawet nie usłyszy żadnych argumentów - a
> wszelkie działania uzna za atak na niego? Co w ten sposób chcesz
> osiągnąć? Co Ci z tego przyjdzie, że on się zdenerwuje i pokłóci z
> Tobą?

Witaj Chironie! Gdzieżeś się był zapodział?

Nie zgodzę się z Tobą Chironie. Gdy zdarzało mi się oszukiwać w
przeszłości za każdym razem miałem czułem się dziwnie mimo iż świadomie
uważałem się za niewinnego. To coś co pozostało mi z wczesnego
dzieciństwa, gdy nie kłamałem; to coś, co drzemie w KAŻDYM człowieku
głęboko w jego podświadomości i czego był się zmuszony zaprzeć by
przetrwać we wrogim i agresywnym środowisku tylko dlatego by przetrwać.
Ja również dzięki tym kłamstwom przetrwałem w starciu z Teresą M..
Uważam zresztą, że ona działała dokładnie tak samo jak ja mając w swej
przeszłości jej matkę za głównego opresora i... wroga. Nie zgodzę sie
więc z Tobą, że agresor nie zdaje sobie sprawy z oszustwa, on po prostu
wyparł to do głębokiej podświadomości bo inaczej nie przetrwał by w
starciu z wrogiem. Cała sztuka polega na przeprowadzeniu oszusta przez
granicę między Fałszem i Prawdą i pokazanie mu, że nic mu nie grozi, że
zagrożenie istnieje jedynie w jego głowie, w podświadomości. To działa
sumienie, które jest towarzyszem każdego z nas, i tego uważanego za
prawego i tego, który zabił. Tyle tylko, że ten który zabił tak głęboko
ukrył swoje "wewnętrzne dziecko" by przetrwać, że teraz trudno jest go z
tego wydostać mimo iż od wolności dzieli go dystans znacznie mniejszy
aniżeli przeciętnego zjadacza chleba. Teresa M. zabiła swoje pierwsze
dziecko i dlatego zachowuje się jak beton, do tego stopnia zatwardziała,
że wpędziła dzieci w "syndrom sztokholmski" by ją broniły przede mną,
jej wyimaginowanym wrogiem, który chciał ją do zmiany postawy z
dominującej i sprawującej władzę totalną na ufającą bezgranicznie i
wolną od chęci dominacji. To historia, która wraca i której nie da się
pozostawić nierozwiązaną. Bo teraz to obciąża nasze dzieci i już wnuki.

> Cześć Lwie:-) Jak widzę- zgnostyczałeś :-)

Niezupełnie. Kiedyś, na samym początku gdy rozpocząłem przygodę z
Usenetem oraz w moich pierwszych wypocinach posługiwałem się nickiem Jan
Paweł Gnostyk. Wtedy nie do końca świadomie wiązałem swójgnostycyzm z
Wiedzą. Teraz robię to już całkowicie świadomie.

> --
>
> Chiron

LeoTar Gnostyk

Pomoc wzajemna jako czynik rozwoju - Piotr Kropotkin
Odważ się wiedzieć - Zygmunt Freud