Re: Rozwiązywanie konfliktów

Data: 2017-04-21 15:46:47
Temat: Re: Rozwiązywanie konfliktów
Od: LeoTar Gnostyk <L...@l...net>

Aiua40 pisze:

> czemu coś w kłótni musi być ukrywane. nie zakładam, że wątko-dawcy
> chodzi o jakieś ciemne sprawki z których próbuje się wyślizgać. jak
> pisałam, czasem wielkie awantury są powodowane milionem głupstw,
> które eskalują konflikt.

W moim przypadku to nie były drobne awantury. Na samym wejściu mieliśmy
oboje na sumieniu rozbicie jednej rodziny i aborcję w nowej rodzinie
powstałej na gruzach pierwszej.

> jestem za delikatnością dlatego bo, sama tego nie potrafię ale lubię
> być tak potraktowana i wiem że działa to na mnie łagodząco. często
> potrzebne jest poczucie humoru potrafi rozwiać pomniejsze napięcia
> :-)

Poczucie humoru nie wystarczy gdy chodzi o uwolnienie się od poczucia
winy za zabicie nienarodzonego dziecka.

> nigdy tak o tym nie myślałam, ale faktycznie poczuci krzywdy bywa
> subiektywne.

Tak, szczególnie wówczas gdy człowiek pozostaje sam z problemem a chce
koniecznie przetrwać.

> _nie wracasz_ to starego, stare zapominasz albo przynajmniej
> próbujesz. to tak nieodwieszanie zawiasów które już dawno zostały
> odcierpiane. jeśli do nowych problemów dodaje się stare
> zacietrzewienia robi się z tego niezła kupa...

Trudno jest zapomnieć o zabiciu dziecka. To można tylko wyjaśnić wówczas
gdy śmierć niewinnego może stać się przyczynkiem do powstania czegoś
lepszego. Na przykład do wyeliminowania przemocy z ludzkich zachowań. I
bezbronne dzieci pokornie płacą tę cenę.

> czym jest taka grubsza nieuczciwość na którą składają się drobne
> sprzeczki? :-D to jakiś pleonazm czy coś? :-O

Przeczytaj jeszcze raz co napisałem i co odpowiedziałem Chironowi.

LeoTar Gnostyk

Pomoc wzajemna jako czynik rozwoju - Piotr Kropotkin
Odważ się wiedzieć - Zygmunt Freud