Re: Rozwiązywanie konfliktów

Subject: Re: Rozwiązywanie konfliktów
Newsgroups: pl.sci.psychologia
From: Aiua40 <s...@g...com>
Date: Fri, 21 Apr 2017 14:52:10 +0200

W dniu 2017-04-21 o 10:32, LeoTar Gnostyk pisze:

> To prawda. Ale sporny fakt, który był/jest ukrywany musi zostać
> postawiony pod dyskusję.

czemu coś w kłótni musi być ukrywane. nie zakładam, że wątkodawcy chodzi
o jakieś ciemne sprawki z których próbuje się wyślizgać.
jak pisałam, czasem wielkie awantury są powodowane milionem głupstw,
które eskalują konflikt.

> Ta osoba, która tym faktem manipulowała lub
> kłamała zawsze będzie się przed tym ujawnieniem bronić więc żadna
> delikatność nie pokona za nią samą strachu przed ujawnieniem prawdy.

jestem za delikatnością dlatego bo, sama tego nie potrafię ale lubię być
tak potraktowana i wiem że działa to na mnie łagodząco. często potrzebne
jest poczucie humoru potrafi rozwiać pomniejsze napięcia :-)

> nie ma przy tym znaczenia fakt, że domagający się ujawnienia prawdy nie
> chce obciążać manipulanta poczuciem winy. Bo poczucie winy siedzi w
> głowie manipulanta, gdyż on sam wie, że manipulował.

nigdy tak o tym nie myślałam, ale faktycznie poczuci krzywdy bywa
subiektywne.

> Wracasz do starego i chcesz pozostawić manipulantowi furtkę do ucieczki.

_nie wracasz_ to starego, stare zapominasz albo przynajmniej próbujesz.
to tak nieodwieszanie zawiasów które już dawno zostały odcierpiane.
jeśli do nowych problemów dodaje się stare zacietrzewienia robi się z
tego niezła kupa...

> Nie zgadzam się z takim stawianiem sprawy - każdą sprawę można i trzeba
> wyjaśnić aż do dna. Tak jak problemu nie można rozwiązać tylko w
> połowie, problem trzeba rozwiązać do końca gdyż, jak sama zauważyłaś,
> niewyjaśnione sytuacje będą się mścić w przyszłości. wybacza się wtedy,
> gdy wszystkie potencjalne odnowienia konfliktu leżą na stole
> Bzdury. Drobne sprzeczki są przejawem istnienia grubej nieuczciwości z
> przeszłości, niekoniecznie z bezpośredniej przeszłości gdy kobieta i
> mężczyzna byli już parą. Głupotkami, jak to nazwałaś, próbuje się
> ukrywać, omijać sedno problemu.

czym jest taka grubsza nieuczciwość na którą składają się drobne
sprzeczki? :-D to jakiś pleonazm czy coś? :-O