Re: STOP bezkarności "uchodźców"!!!

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Thu, 22 Jun 2017 08:21:18 -0700 (PDT)
Subject: Re: STOP bezkarności "uchodźców"!!!
From: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu czwartek, 22 czerwca 2017 15:41:14 UTC+2 użytkownik XL napisał:

> Mało.
> I po co won? Kto go przyjmie? Niech pracuje na swoje utrzymanie i na
> utrzymanie tego dziecka do jego pełnoletności i podczas ew. studiów.
> Kamieniołom lub kopalnia węgla na przodku.
> Młody, silny, zdrowy - w sam raz.
> I raz dziennie porcja żarcia 1000 kcal. Ale dopiero po wyrobieniu normy.
> Nie wyrobi normy - nie ma żarcia.
>
> Trza wychowywać, być litościwym :-\

E to nie tak. Ja mówiłem o pracy hańbiącej na widoku.
Litościwie, bo na pół etatu ale za darmo. Na drugie niech zarabia na swoje
utrzymanie. Na budowie, w kopalni albo w ichniej biedronce - nie ma znaczenia,
byle wypracowywał udokumentowany dochód, którego liczenie odbywało się
pod nadzorem kuratora. I żeby się nie szwendał, dołożyć mu przymusową naukę
wieczorową - kultury, języka, obyczajów, etyki, a może matematyki plus jakiś
zawód techniczny, żeby z dzikości wyleczyć i zrobić pożytecznego człowieka.
W szkole dla przestępców z internatem.

Wolę już wzorce reedukacji maoistycznej od stalinowskiej czyli oddziaływanie
więcej psychiczne niż fizyczne. Wszystko co od nas na wschód jest bardziej
wychowane w kulturze wstydu niż winy czyli klasyczna reedukacja przez pracę
w stylu rosyjskim nie podziała, jeśli nie będzie połączona z postawieniem
pod pręgierzem publicznym. Stąd obowiązek zbierania śmieci i kurtka lub
koszulka z upokarzającym napisem.