Re: Satysfakcja z działań...

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Fri, 7 Feb 2020 17:57:27 -0800 (PST)
Subject: Re: Satysfakcja z działań...
From: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu sobota, 8 lutego 2020 00:44:55 UTC+1 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:
> [...]
wredne trolle rozkurwią i na dodatek ogłoszą za ZUOOO. I to nie tylko Polski się
tyczy, jak myśli sporo ludzi narzekających na "tenkraj". Z faktu że w Polsce to było
najbardziej widoczne, to nie znaczy, że się nie działo gdzie indziej, po prostu z
bliska lepiej widać głuchą nienawiść Wielkiego Niemytego do wszelkich przejawów
cywilizacji i kosmicznego progresorstwa. Przed tym ostrzegali bracia Strugaccy w
powieści "Trudno być bogiem" i innych z tego cyklu. Ten narastający
anarcho-prymitywny, neo-luddystyczny koktajl wandalizmu, sabotażu pasywizmu i sianie
atmosfery zniechęcenia do aktywnego działania zatacza coraz szersze kręgi i jest
znacznie gorszy od chińskiej grypy. Tylko czekać, aż wybuchnie Dżihad Butleriański

> Czytałem. Jak również podobną, tyle żer buddyjską publikację nazywającą się "Lisy
od Mary" której wydanie sporządziłem w PDF i nawet jedna ze stron polskiej Theravady
je wykorzystała. To, że rożne złe siły mogą wykorzystywać postęp intelektualny do
swoich celów (i zostało to wypunktowane w podobnych publikacjach) nie znaczy
jednakże, że postęp jako taki jest do doopy. Gdyby nie postęp naukowy, to Kościół
rzymski i inne związki wyznaniowe chrześcijańskie nie zauważyłyby, że spędzenie płodu
jest pogwałceniem kanonu moralnego zakazującego nienaturalnego przerywania życia i
nadal prawo kanoniczne dozwalałoby aborcję do 40. dnia dla płodu płci męskiej, a do
80. dnia dla płodu płci żeńskiej, czyli istnieją zależności pomiędzy postępem naukowy
i etycznym, których nie da się zanegować.

PS. Ale nie o to chodzi. Jak ludzie mają się stać cywilizacją kosmiczną i podnieść
swój współczynnik w skali Kardaszewa, skoro pomimo, że najbardziej świadoma część o
tym marzy, reszta zachowuje się tak, jak gdyby tego w zupełności nie chciała.

Jak przekonać ludzi do systemu reprezentatywnego, skoro zachowują się tak jak gdyby
woleli autorytarny?

Jak przekonać ludzi do załatwiania swoich problemów za pomocą negocjacji, skoro wolą
przemoc, gierki wojenne w realu i masowe morderstwa?

Jak przekonać ludzi do większej mechanizacji, automatyzacji i rozwoju sztucznej
inteligencji na stanowiskach pracy, skoro wolą do tego stosować wyzyskiwaną i
indoktrynowaną biedną klasę pracującą, celowo hodowaną i rozmnażaną?

Jak przekonać ludzi do reformy systemów religijnych i nie mówię tutaj o zmianie
litery obowiązujących dogmatów jakiejkolwiek religii czy o ich jednoczenie na siłę,
tylko o przekierowanie wewnątrz ich ram w kierunku integralnego mistycyzmu i rozwoju
potencjału umysłu z dotychczasowych pozycji przesądów, kultu jednostki, lizod..stwa i
wzniecania waśni, które są obrzydliwe w oczach samego Boga?

Z takimi ludźmi do lotów międzyplanetarnych?