Re: Siła przesunięcia paradygmatu

381. Data: 2010-02-06 15:42:49

Temat: Re: Siła przesunięcia paradygmatu
Od: "Redart" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
news:hkk0c2$dtp$1@news.onet.pl...
> no cóż...w każdym razie może się pocieszać, że ma jeszcze jedno:-)
ej, Chiron, czy powiedziałem coś, co Ci dopiekło ?
Jeśli tak, to raczej źle mnie zrozumiałeś.

382. Data: 2010-02-06 16:02:52

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia Fri, 05 Feb 2010 12:42:00 +0100, medea napisał(a):

> Tłumaczę:
> Partnerka Endera nie ma prawa oczekiwac od niego wierności.
> Ale jej chce - w dodatku w razie czego ze/chce się w tym celu odwoływac do
> norm społecznych, może nawet prawnych.
> Które ich związku nie dotyczą.
> Ani moralne - bo jej niczego ne obiecywał.
> Zgodziła się wejść z nim w nieformalny związek wiedząc jako dorosła, co on
> oznacza, a w miarę upływu czasu jej się zmienia - chce wierności od niego,
> tylko dlatego, że być może sama jest mu wierna. Jej wierność - jej wola.
> [...]

Powiem Ixi, że zbaraniałam.
Zawsze wydawało mi się, że jesli człowiek jest po prostu uczciwy, to będzie
uczciwy wobec innych ludzi i przed i po ślubie i w przeróżnych sytuacjach.
Że np. nie wejdzie w pewne sytuacje, jeśli nie będą one jasne dla obydwu
stron.

Cała reszta, to powiem szczerze, zwykła tandeta.

> Przecież wiem, co robię: jak wezmą ślub, to razem z całym społeczeństwm mu
> te fory cofnę, a zastosuję społeczne/prawne normy.
>
> Przed którymi społecznymi normami się Ender uchyla? jaką trwałą i
> przewidywalną częścią składową społeczeństwa są Ender i jego TŻ?
> ?

Nie jest po prostu uczciwym człowiekiem, ale szuka krętej ścieżki, która
pozwoliłaby mu mieć ciastko i zjeść ciastko (miec wygodny związek i chodzić
sobie na boki)

Jeśli chcesz, to pisz mu te usprawiedliwienia - z radością przyjmie
jakiekolwiek. Ale tym samym, w pewnym sensie, stajesz się jego wspólnikiem.
Gratulacje.

MK

383. Data: 2010-02-06 16:04:22

Od: "Redart" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ender" <e...@n...net> napisał w wiadomości

> Lekceważysz bardzo mocno rolę czasu.
> Nie życie wybierze, ale czas pokaże,
> co ile konkretnie jest warte.
> A ja mam po prostu oczy otwarte ;-)

Wydaje mi się, że, jako osoba starsza ode mnie,
po wielu związkach - powinieneś był już nie
jedno widzieć i niejeden wniosek wyciągnąć.

Czy w obecnej wstępującej fazie związku z lekarką
nie przeżywasz czegoś w rodzaju 'deja vu' ?
A może w końcu trafiłeś na kobietę swego życia ?

Czy poza określeniami 'jestem synem marnotrawnym',
'nie jestem dobry' możesz powiedzieć konkretnie
jakie błędy w przeszłości popełniłeś/popełniałeś ?
Jeden już wypowiedziałeś: dawniej zdarzały Ci się
zupełnie nieodpowiedzialne 'numerki' - żadnej
ostrożności itp. W tej kwestii dużo poprawiłeś.
Coś jeszcze ?

384. Data: 2010-02-06 18:45:19

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paulinka pisze:

> Najlepszego dla Sekretki!

W imieniu dziękuję, a osobiście przekażę :-)

Stalker

385. Data: 2010-02-06 18:57:33

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Redart" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
> ej, Chiron, czy powiedziałem coś, co Ci dopiekło ?
> Jeśli tak, to raczej źle mnie zrozumiałeś.

Nie, Redarcie. Nie o to chodzi. Zastanawiam się tylko, czy jest szansa, abyś
w końcu zaczął zwracać uwage na ludzi- nie na swoje ego.

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

386. Data: 2010-02-06 20:04:02

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 6 Feb 2010 05:07:11 -0800 (PST), de Renal napisał(a):

> bo mąż czy żona już są
> małżeństwem , więc troska o siebie i dbanie ulega zatracaniu i nudząca
> się zaniedbana żona ogłasza się w
> internecie, =poszukuje mężczyzny na seks,

Wyrazy współczucia/politowania dla takich żon/mężów.

> podobno mężatki nawet
> zdradzaja wiecej,

Ba, przerażę Cię - zdradzają WYŁĄCZNIE mężatki.
Pojęcie zdrady w tzw wolnym związku - sorry, ale nie istnieje.

> bo wolny związek trzeba utrzymywać zainteresowaniem
> cały czas.

Aha. To mój związek małżeński pod tym względem jest bardzo "wolny". Czyli
hybrydowy jakiś, cholera. Od prawie 30 lat.
Myślę też, że nie jest wyjątkiem na skalę kosmiczną.
Hybrydy górą!

--
Ikselka.

387. Data: 2010-02-06 20:05:09

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 06 Feb 2010 14:50:31 +0100, Ender napisał(a):

> Szkoda, że nie była, jak pytałem o praktycznie porady nt. romansu.
> Dziwne, że nikt z tak bardzo miłujących wierność wtedy tak jej nie miłował,
> lub przynajmniej nie wychylał się tak z tą swoją miłością do niej,
> jak teraz otwarcie ją prezentuje i ocenia wszystkich wg niej.

Tak, Ender, tak!
:-)
--

Ikselka.

388. Data: 2010-02-06 20:06:41

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 6 Feb 2010 15:08:17 +0100, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "Redart" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> Zygmunt!!! Popatrz no, co tu wypisują. Piszą: "męska niemoc seksualna" i od
> razu im jajko na myśli:-)

No, to brakujące.
--

Ikselka.

389. Data: 2010-02-06 20:07:03

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 06 Feb 2010 15:08:51 +0100, Ender napisał(a):

> Tak jak ty uwierzyłaś w swojego TŻ ;-)
> ENder

he he :-)
--

Ikselka.

390. Data: 2010-02-06 20:12:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 6 Feb 2010 16:03:30 +0100, Chiron napisał(a):

> no cóż...w każdym razie może się pocieszać, że ma jeszcze jedno:-)

Hmmm, stawiam zakład, że to było ostatnie ;-)
--

Ikselka.

Re: Siła przesunięcia paradygmatu
Re: Siła przesunięcia paradygmatu