Re: Skórki owoców cytrusowych - jak?

Data: 2009-10-29 08:25:10
Temat: Re: Skórki owoców cytrusowych - jak?
Od: Ap3k <...@...pl>

On Thu, 29 Oct 2009 08:21:41 +0100
Yarael Poof <m...@p...USUNTOonet.pl> wrote:

> Z tego co mnie wszyscy straszą, to wszystkie cytrusy są ostro
> pryskana chemią przed transportem.

otro pryskane bardzo rozcienczonym roztworem soli
sodowej ortofenylofenolu, ktory jest rozpuszczalny w wodzie. Dawki sa
tak minimalne, ze musialbys chyba caly transport cytrusow ze
skorkami zjesc, aby sie zatrusc :-)

> "nie pryskane". Pytanie - czy temat jest wyolbrzymiony i wystarczy
> umyć taki owoc pod bieżącą wodą, czy jednak należałoby zastosować
> jakieś inne zabiegi?

Zanurzasz we wrzatku na 5 minut i wycierasz sciereczka lub szczotka.
Problem z glowy.

BTW: ja sie czasem dziwie, jak to ludzie sie strasznie boja jakichs
super tajemniczych konserwantow na cytrusach, ameb na bananach itp. a
potrafia zerwac jablko z drzewa czy truskawke z krzaczka i ja zjesc
(czyste, bo na ziemi nie lezalo, LOL). Nie boja sie syfu w deszczowce
na owocach, a boja sie ludziska konserwantow. :-)

--
PRecz