Re: Smieciowe jedzenie. Troche OT

Data: 2005-01-31 12:13:58
Temat: Re: Smieciowe jedzenie. Troche OT
Od: Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl>

JerzyN <N0,007,SPAM@megapolis.pl> wrote:
> Proszę, przeczytaj zanim zaczniesz sobie dozować w nadmiarze:
> http://www.cfsan.fda.gov/~lrd/msg.html

No przecież czytałem, i o tym właśnie pisałem:

"An unknown percentage of the population may react to MSG and develop MSG
symptom complex"

...czyli, jak ktoś ma alergię, to tego jeść nie powinien. Chyba oczywiste,
nikt temu nie przeczy.

"No evidence exists to suggest that dietary MSG or glutamate contributes to
Alzheimer's disease, Huntington's chorea, amyotrophic lateral sclerosis, AIDS
dementia complex, or any other long-term or chronic diseases.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ (podkr. moje)

No evidence exists to suggest that dietary MSG causes brain lesions or damages
nerve cells in humans."

...czyli nie stwierdzono negatywnych, a często przypisywanych, objawów
działania g.s. na niealergików.

"No evidence exists to suggest that dietary MSG causes brain lesions or
damages nerve cells in humans."

...czyli przyswajanie "sztucznego" g.s. nie różni się od przyswajania tego
wystepującego naturalnie. Właśnie o to Cię pytałem, kiedy napisałeś:

"Poza tym ten z pomidorów i alg morskich zupełnie inaczej jest przyswajany
przez organizm".

Jeszcze raz - ja nie przeczę, że istnieje coś takiego jak 'syndrom chińskiej
restauracji', czyli negatywna reakcja na g.s. Uważam tylko, że podnoszenie
wielkiego krzyku, jaką to też straszną i w dodatku sztuczną truciznę wmuszają
nam wielkie firmy produkujące żywność jest odrobinę przesadzone. Tak samo
mając w rodzinie cukrzyka, który nie może jeść różnych rzeczy nie oznajmiam
wszem i wobec, że te właśnie potrawy są straszliwie szkodliwe. Owszem mogą być
- o ile ktoś jest cukrzykiem. Tak samo g.s. może być szkodliwy - o ile czyjś
organizm źle na niego reaguje. I tyle. Czemu natomiast Ty odczuwasz różnicę po
zjedzeniu podobnych dawek g.s. w pomidorach i w proszku - dalibóg nie wiem.
Spróbuj może wykonać jakiś ślepy test? Może to autosugestia.

Pedro.

--
#!perl -- Maciej "Pedro" Jastrzębski <M...@m...lublin.pl>
open(h,${$|})?$_=<h>.<h>:fwd<vgy;split??;$=-=$=;whil