Re: Sól morska, sól kamienna.

From: Waldemar <w...@i...de>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Sól morska, sól kamienna.
Date: Tue, 06 Jun 2006 20:23:50 +0200

Wojtek H. schrieb:
> Witam!
>
> Użytkownik Waldemar <w...@i...de> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:4...@u...de...
>
> A to już zupełnie inna rozmowa, ale dopiero jak wymusiłem dokładne
> doczytanie choćby tytułu.

> _pierwiastków_),
>
> Tak, jesteś pewny że pierwotnie były jony, a pierwiastki dopiero
> później?
> No ale wreszcie dotykamy rudymentariów, czyli co pierwsze - jajko czy kura.

> wogóle
>
> Nie dyskutuję - czy halogenki to sole i czy były pierwotne bardziej
> [...]

nie piszę, że jest lepsza. Zarzucasz wszystkim, że nie czytają ze
zrozumieniem, a sam czytasz wysoce selektywnie. Napisałem, że jest inna
w smaku i niektórzy mogą to uznać za lepszą i w niektórych potrawach ma
ona sens. Nigdy też nie deklarowałem, że robię przetwory, więc nie
zmyślaj. Sól kamienna jest oczyszczana przez warzenie i tam się te
minerały tracą.
Co do jonów i pierwiastków, to w soli Na, K, Ca, Cl, F, CO3, HCO3, SO4
występują w postaci jonów, a nie pierwiastków.

Twoje zadawanie pytań w stylu: "kto był największym politykiem świata i
dlaczego był to Lenin" i nieznoszenie jakichkolwiek innych odpowiedzi
też może doprowadzać do eksplozji.

Waldek