Re: Spotkało się dwóch idiotów.

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Mon, 20 Jun 2016 04:07:03 -0700 (PDT)
<nk1atv$p7t$2@node1.news.atman.pl> <nk1bce$q0e$1@node1.news.atman.pl>
<57643a8f$0$22826$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<5764f850$0$12548$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<57650f8d$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<576571f7$0$22827$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<57659147$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<5765ba12$0$12550$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5766745e$0$22827$65785112@news.neostrada.pl>
<nk5sd8$c06$2@node1.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<5766e474$0$12560$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@g...com>
<nk8e77$cv5$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: Spotkało się dwóch idiotów.
From: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 11:49:27 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> Ale moralność jest czymś OBIEKTYWNYM. A nie jak w marksizmie czymś
> subiektywnym. Tak więc uczynki Azteków były obiektywnie złe, a nie "bo
> taką mieli kulturę".

Oświecenie (takie jak w ujęciu Kviata, bo nie np. Casanovy, Cagliostro
czy naszego Jana Potockiego) to jest nadal kontynuacja "obrzezanych
i ochrzczonych" umysłów religii abrahamicznych, czyli judaizm,
chrześcijaństwo, islam bez Boga. To ja wolę na odwrót - Bóg bez judaizmu,
chrześcijaństwa, islamu. Wolę Boga dzikich bez Tory niż Torę bez Boga.
Problemem jest, że obrzezany umysł szuka świętości w oddzieleniu się od
natury - w tym co wyjątkowe i osobliwe a nie we wspólnej naturze. "Raj"
jahwistowskich twarów jest dla mnie piekłem.

Jeżeli mówisz, że uczynki Azteków były obiektywnie złe, to masz na myśli
niektóre czy wszystkie? Bo jeśli wszystkie, to zapewne uważasz za
obiektywnie złe również uczynki Nezahualcoyotla.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Nezahualcoyotl

Więc nie mów, że ta kultura była sama w sobie zła, ona była tylko
niedojrzała, ponieważ późno się zaczęła rozwijać i nie zdążyła jeszcze
wykształcić kogoś na miarę Sokratesa, Buddy czy Konfucjusza. Potrzebowała
czasu by dojrzeć, ale została brutalnie zmieciona przez najeźdźców.
Gdyby Grecy za czasów Pitagorasa zostali podbici przez Persów, też
zostaliby opatrzeni przez mazdaizm etykietką zwyrodnialców, gdyż
w czasach Talesa i Pitagorasa jeszcze gdzieniegdzie w Grecji składano
ofiary z ludzi, w czasach Sokratesa już raczej nie.

Mylisz owoc ziemi niedojrzały, zielony i jeszcze trujący, któremu powinno
się naturalnie dać dojrzeć, z owocem już przegniłym.