Re: Statystyki kowidowe jedyne prawdziwe.

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Statystyki kowidowe jedyne prawdziwe.
From: XL <i...@g...pl>
Date: 31 Jul 2022 16:18:44 GMT

trybun <M...@j...cb> wrote:

> [...]
> praktycznie od zawsze. W Polsce jest tym gorzej bo Państwo na każdym
> kroku stawia się w konfrontacji do obywatela, w innych europejskich
> krajach jest już z tym lepiej, choćby na tej powszechnie krytykowanej
> Białorusi, np tam opieka lekarska jest ukierunkowana na dobro obywatela
> a nie systemu, czyli lekarz dla pacjenta, a nie odwrotnie. Ostatnio
> zaszokował mnie jeden z członków rodziny, otóż po paru miesiącach
> delegacyjnej pracy w Finlandii postanowił się tam przenieść na stałe,
> mimo że ostatnimi laty sporo zainwestował w dom i inne rzeczy w Polsce.

Parę miesięcy i taka decyzja? Niezbyt to poważne. Następne parę miesięcy
czy lat - i wielki powrót. Typowe dla nieodpowiedzialnych huraoptymistów.

> Zapytany o powód odpowiedział że tam się żyje zupełnie inaczej niż w
> Polsce i tylko te rzeczy go zmotywowały do przenosin.

O, nigdy w życiu. Mały przykład, z lojalnego, nie międzynarodowego
podwórka, ale mechanizm widoczny: lata temu szukaliśmy nowego miejsca do
życia. Okolica u nas cudna, więc jakie powody? - ano głównym powodem była
sąsiadująca z naszą posesją nielegalna stadnina koni naszych sąsiadów
(wzniecająca, szczególnie latem, na padoku przy naszym ogrodzeniu, 20 m od
domu, na kilkadziesiąt metrów w górę, istne tumany pyłu i zmikronizowanego
końskimi kopytami nawozu końskiego), na którą nie byliśmy w stanie iść
skarżyć do sądu czy czynników sanitarnych; także piaszczysta nieurodzajna
gleba u nas i zastoisko mrozowe, obracające wniwecz moje marzenia o rajskim
ogrodzie; także brak wielu udogodnień (telefon, gaz, kanalizacja i
wodociąg).
Po długich poszukiwaniach miejsca idealnego, obejrzawszy z 50 posiadłości,
skutecznie odechciało nam się preprowadzki: stadnina się sama wyniosła na
skutek perturbacji majątkowych w rodzinie właścicieli, zawiązał się
miejscowy komitet telefonizacji i założono nam we wsi telefony, pojawiła
się telefonia komórkowa,
gmina zbudowała wodociąg i kanalizację...
I nagle to nasze miejsce zamieszkania okazało się tym idealnym - bo nawet
nasz piasek okazał się najlepszym możliwym geologicznie, technicznie i
zdrowotnie podłożem na posadowienie domu, a sami i tak musieliśmy
ograniczyć zapędy ogrodnicze do zakresu, na jaki pozwoliły nasze
zmniejszające się z wiekiem możliwości fizyczne.
Gdybyśmy się wynieśli, mieszkalibyśmy może i w lepszym mikroklimatycznie
zakątku, na lepszej ziemi pod uprawy, ale w brzydszym i mniej zdrowym
otoczeniu, na glinie lub skale, z wodą podchodzącą pod fundamenty itd.
Kochamy nasze miejsce i stwierdzamy dziś, że szukanie innego było głupotą.

> A więc to wejście do Unii może z czasem i u nas w tym opresyjnym jak na
> razie dla nas kraju spowoduje jakieś  zmiany na lepsze.

Masz jeszcze złudzenia, jak widzę.

> Fakt że błędów
> (czyli np. godząc się na członkostwo drugiej kategorii} popełnionych na
> początku integracji już raczej się nie da naprawić.

Tak - i dlatego nie można dłużej tkwić w tym sowieckim nowotworze.

--
XL
Polish Lvov forever!