Re: Szarlotka Lilli

Data: 2002-09-30 11:49:43
Temat: Re: Szarlotka Lilli
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl>

Użytkownik "Aneta Baran" <a...@c...anetek.net> napisała:
> Jasne, że chcę :-) Jeśli już je podawałaś na grupie, to tylko wystarczy, że
> przypomnisz mi, jak się nazywały, bo wszystkie przepisy skrzętnie chomikuję
> :-)

To nie będą moje przepisy, ale takie, które są sprawdzone przeze mnie
i mogę je z czystym sumieniem polecić.

Pycha ciasto z płatkami owsianymi (wg Danki)
(przypomnę przepis, bo chyba trudno będzie go komuś znaleźć w archiwum)

Spód:
2 szklanki mąki
1 jajko
20 dag margaryny
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 szklanki cukru
Wszystkie składniki zagnieść i upiec na złoty kolor.

Góra:
kostka margaryny
1 szklanka cukru
2 szklanki mleka
1 paczka płatków owsianych [czyli 3,5-4 szkl.]
2 łyżki kakao
można dodać bakalie [ja daje tylko rodzynki]

Mleko z margaryną, kakao, cukrem zagotować i wsypać płatki owsiane.
Gotować i mieszać, a gdy będzie dość gęste, wyłożyć na uprzednio
upieczony spód. Górę posypać płatkami migdałowymi lub kokosem.
[ja posypuję wyłącznie płatkami migdałowymi, a do wystygniętej masy
dodaję olejek migdałowy].

Ciasto jest naprawdę pycha i wymaga dużo margaryny.
Anetku, myślę, że jesli chcesz, to do ciasta możesz dać masło, a margarynę
tylko do masy, bo tam nie będzie wyczuwalna.

Drugim ciastem, które mogę polecić, jest kokosanka według przepisu:
http://cytronia.w.interia.pl/kokosanka.htm

Wychodzi naprawdę dobre ciasto, które z wierzchu posypuję jeszcze
wiórkami kokosowymi.

Pozdrawiam
Lilla