Re: Szcera refleksja... (Duchowi)

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Sat, 10 Dec 2016 16:04:01 -0800 (PST)
Subject: Re: Szcera refleksja... (Duchowi)
From: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu sobota, 10 grudnia 2016 23:45:47 UTC+1 użytkownik Ikselka napisał:

> A nie widać. Bo nie zauważasz, że ten glif jakiś dziwny. Porównać dwa
> obrazki chyba potrafisz od równie dawna.

> No to zupełnie jak ja, dlatego Twój wadliwy glif zazgrzytał mi podprogowo
> zanim go zauważyłam i przeczytałam. Cóż, w wieku 3 lat uczyłam się czytać z
> ojcowskich gazet, równocześnie z zabawą "znajdź brakujący element na drugim
> z obrazków".
> 3-]

Ja też Iksi, tylko że ta zabawa mi się znudziła, przeszedłem na krzyżówki
i labirynty. A na poważnie, to przyczyną jest pośpiech i zmęczenie.
Dwoję się i troję, żeby odciągać wirtualnie wiejską młodzież małorolną
od pługa i wchodzić jej na ambicję z przeznaczeniem do kariery MWzWM.
Chociaż ostatnio zaczęło do mnie docierać, że ten awans w hierarchii
społecznej, którą jej sprzedaję (z Wajsi i Siudry na Bramina) jest wyłącznie
deklaratoryjny, więc już jakby mniej chętnie. Powoli wygaszam swój aktywizm,
zmieniając charakter Projektu z filantropijnego na hobbystyczny.

Zapewne wcześniej bym to zrobił, gdyby mi ktoś powiedział, że już na to najwyższy
czas. A tak musiałem czeka, aż odnajdę odpowiednie filozoficzne
lektury, napisane z pozycji trochę podobnej do Zhuangzi, Han Feizi
i Pana na Szangu. Tylko że zawierające krytykę głównego nurtu współczesnej
kultury zachodniej, a nie krytykę konfucjanizmu. Co ważne Zen pozostaje ukrytą
sprężyną tych lektur, ale nie jest to rozwodniony Zen lat hippiesowskich.
Myślę, że propozycje laickiego skrzydła neoreakcji są skierowane do takich
ludzi jak ja. Długo odczuwałem brak sensownego programu prawicy laickiej,
który nie byłby w jakiś sposób zanieczyszczony czerwono-brunatnym narodowym
socjalizmem i odnoszę wrażenie, że jestem właśnie bliski odnalezienia takiego.