Re: Szkodliwe pralki

Data: 2017-04-27 22:49:48
Temat: Re: Szkodliwe pralki
Od: Ikselka <i...@g...pl>

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Nie ma nic gorszego, niż popadanie w skrajności...

Oczywiście! Pranie butów z majtkami na przykład.

> Albo staramy się wybić wszystkie drobnoustroje, albo żyjemy w brudzie...

Ja się nie staram ani o jedno, ani o drugie.
OGRANICZAM liczebność drobnoustrojów i brudu.

> Obie perspektywy nie są korzystne dla zdrowia!
> Jestem pewien, że zdajesz sobie z tego sprawę, bo osobiście tutaj
> namawiałaś do wręcz hodowli bakterii, grzybów i pleśni w celu spożycia!

Mniam. No ale jednak w OGRANICZONEJ populacji - w serze. Nie na hurra.
Robiłeś kiedyś ser?

> Proponuję poszukać książki Robynne Chutkan "Dobre bakterie. Program żyj
> brudniej, jedz czyściej"
> Wyd. Feeria 2016 ISBN 978-83-7229-543-9
>
> Warto poszukać w sieci informacji o tzw. mikrobiomie u człowieka.

Do mnie to? Daj spokój, wiem dostatecznie dużo, aby stać mnie było na
własne wnioski.

> Zanim zaczniesz kombinować z odpowiedzią, najbanalniejszy przykład: pomyśl
> o E. coli która dla człowieka w jelicie grubym jest korzystna, produkuje
> witaminy z grupy B oraz K, uczestniczy w rozkładzie pokarmu.

Ojej!
3-)

> Oczywiście w
> określonych warunkach jest chorobotwórcza...

Dobrze, że o tym wiesz - bo pewnie właśnie dlatego nie włożysz razem
naczyń/ręczników razem z butami do zmywarki/pralki z nastawionym
niskotemperaturowym programem 333-)

> Nawet drobnoustroje szkodliwe mogą być bardzo korzystne, w niewielkich
> ilościach "trenują" nasz układ odpornościowy! Kiedy zdarzy się zmasowany
> atak, taki "wytrenowany" organizm doskonale poradzi sobie z chorobą,
> często nawet bezobjawowo.

Zdarza się i trening sepsą. Wtedy już trochę gorzej.

> Dalej, np. weterynarz Dorota Sumińska doradza trzymanie zwłaszcza psów z
> małymi dziećmi.
> Jeśli piesek nie choruje i jest odrobaczony (naturalne), "rozsiewa"
> drobnoustroje bezpieczne dla dziecka o słabo rozwiniętym układzie
> odpornościowym. Dziecko nie zachoruje, ale jego układ odpornościowy
> "poćwiczy" sobie na bezpiecznym zestawie drobnoustrojów.

Dziękuję za radę - moje (dziś dorosłe) córki od dziecka wychowywały się z
wieloma (na raz!) psami.

> Do Akarma - drobnoustroje na szczęście zdarzają się na produktach w
> kuchni. Psy do kuchni, o zgrozo, wchodzą. Dzieci też się zdarzają, trzeba
> na nie bardzo uważać.

Żeby nie gryzły psów :-))

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.