Re: Taki normalny obiad..

Data: 2002-12-03 20:50:08
Temat: Re: Taki normalny obiad..
Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl>

kai wrote:
> Mam gotowac obiadki dla mojej babci. Lekkostrawne, delikatne... [...]
> Dotychczas znalezione dania obiadowe sa (jak dla mnie) szalenie wykwitne,
> pracochlonne i drogie - na przyklad sztufada (czy jakos tak) albo pieczenie
> najrozniejsze.

czy mieso jest lekkostrawne???
ok, ale pomijajac te kwestie zaproponuje ci cos dla urozmaicenia, bo tu
widze tylko miecho i miecho.
a wiec w tradycyjnym 3-skladnikowym drugim daniu w roli "kotleta" mozesz
zrobic duszonego kalafiora albo brokula. brokula to juz niestety raczej z
mrozonki.... ale kalafior... mmmmmmmmmmm... cudo! moze tez wystepowac w
roli surowki oczywiscie :)

robisz tak: kalafiora oczyscic, podzielic na niewielkie rozyczki, wrzucic
na rozgrzany olej (niewiele), podsmazyc na wiekszym ogniu troche. teraz
zmniejszamy gaz, przykrywamy przykrywka, dusimy zeby sie nieco "spocil".
dla babci mozesz go nieco dluzej trzymac bo starsi ludzie lubia bardziej
miekkie. nie podlewasz woda! bo od wody bedzie mial paskudny smak, tylko
zepsujesz. no, pod koniec dodajesz oliwy z oliwek i solisz do smaku, ew.
troche pieprzysz.
voila!

analogicznie mozna brokula. mozna tez urozmaicac:
- dusic z cebulka
- dodac sezamu albo prazonego siemienia lnianego
- wymyslac jakies wlasne dodatki :)

pozdr.
pat
--