Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.tpinternet.p
l!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: Jacek Skowroński <j...@j...net>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Tendencyjne pytania
Date: Thu, 09 Dec 2004 00:53:02 +0100
Organization: Home Edition
Lines: 44
Message-ID: <X...@j...net>
References: <cp83ag$duh$1@serwus.bnet.pl>
NNTP-Posting-Host: 217.97.146.66
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1102550214 21698 217.97.146.66 (8 Dec 2004 23:56:54 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 8 Dec 2004 23:56:54 +0000 (UTC)
User-Agent: Xnews/06.12.01
X-Jabber: j...@c...pl
X-Face: ".&JU([]r:6Ty!n[dO{[P5F6W3Lx!'UM-*zIVl`"/l-K'|I?:aiUv>WJElJQtQ+`unIG?OEF3K}EG
k3xE2@jYLC-L2ft(<0kPEP<_,+KIq6)e~Vi@O`aeY$*RpkH/Y>|WXw70F%}=k6T=m;soqN.""J
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:21556
Ukryj nagłówki
In pl.soc.edukacja Tristan Alder <s...@p...onet.pl> educationem
intererat:
> czy uczeń może się jakoś oprotestować w przypadku otrzymania na
> kartkówce tendencyjnych pytań zastosowanych w podzięce za olewanie
> nauczyciela w czasie lekcji wcześniejszej?
Protestować sobie może, ale raczej niewiele mu to da. ;)
> Jak Wy radzicie sobie z utrzymaniem dyscypliny? Bo mi już momentami
> bokiem wychodzi ich olewanie mnie i zacząłem od wprowadzenia kartkówek z
> teorii praktycznie co lekcję oraz stawiania minusów za przeszkadzanie,
> ale to nie pomaga w niektórych przypadkach. Zwłaszcza że przedmioty
> komputerowe postrzegane są jako ,,phi-informatyka...''.
Kartkówek tak często nie robię, ale czasami przewałkuję takiego delikwenta
przy odpowiedzi ustnej. Minusy także wstawiam. Poza tym wykazuję uczniom
sprzeczność w myśleniu: skoro uważają przedmiot za mało ważny, to nie powinni
narzekać, że są słabe oceny. Niech się zdecydują - albo przedmiot i ocena z
niego są ważne, albo nie są. Przy ewentualnych pretensjach sugeruję egzamin
sprawdzający z całego materiału.
> Scena: Uczniowie mogą sobie wybrać poziom zadania (programu) do
> napisania na ocenę.
> Uczeń: Ale to zadanie na 4 jest truuuudne...
> Ja: To wybierz sobie na 3 albo na 2.
> Uczeń (wielce oburzonym tonem): No tak i będę miał z informatyki 3 na
> koniec?
Jego wybór w końcu, prawda?
> Jakby manie trzy z informatyki różniło się od mania trzy z inkszego
> przedmiota.
Z niektórych jak ktoś dostanie trzy, to się jeszcze cieszy...
Swoją drogą zauważam, że wielu uczniów przychodzi do szkoły średniej z
zawyżonymi ocenami na świadectwie gimnazjalnym. Spotyka ich później duże
rozczarowanie, gdy ich wiedza zostaje oceniona nieco bardziej realistycznie.
--
Jacek Skowroński <><
____________________________________________________
_______________________
Wykształcenie jest potrzebne, żeby nas oświecić. Ale ono nie czyni
człowieka lepszym, ono czyni go bardziej skutecznym. /Innocent Rwililiza/
|