Data: 2004-12-08 23:53:02
Temat: Re: Tendencyjne pytania
Od: Jacek Skowroński <j...@j...net>
Pokaż wszystkie nagłówki
In pl.soc.edukacja Tristan Alder <s...@p...onet.pl> educationem
intererat:
> czy uczeń może się jakoś oprotestować w przypadku otrzymania na
> kartkówce tendencyjnych pytań zastosowanych w podzięce za olewanie
> nauczyciela w czasie lekcji wcześniejszej?
Protestować sobie może, ale raczej niewiele mu to da. ;)
> Jak Wy radzicie sobie z utrzymaniem dyscypliny? Bo mi już momentami
> bokiem wychodzi ich olewanie mnie i zacząłem od wprowadzenia kartkówek z
> teorii praktycznie co lekcję oraz stawiania minusów za przeszkadzanie,
> ale to nie pomaga w niektórych przypadkach. Zwłaszcza że przedmioty
> komputerowe postrzegane są jako ,,phi-informatyka...''.
Kartkówek tak często nie robię, ale czasami przewałkuję takiego delikwenta
przy odpowiedzi ustnej. Minusy także wstawiam. Poza tym wykazuję uczniom
sprzeczność w myśleniu: skoro uważają przedmiot za mało ważny, to nie powinni
narzekać, że są słabe oceny. Niech się zdecydują - albo przedmiot i ocena z
niego są ważne, albo nie są. Przy ewentualnych pretensjach sugeruję egzamin
sprawdzający z całego materiału.
> Scena: Uczniowie mogą sobie wybrać poziom zadania (programu) do
> napisania na ocenę.
> Uczeń: Ale to zadanie na 4 jest truuuudne...
> Ja: To wybierz sobie na 3 albo na 2.
> Uczeń (wielce oburzonym tonem): No tak i będę miał z informatyki 3 na
> koniec?
Jego wybór w końcu, prawda?
> Jakby manie trzy z informatyki różniło się od mania trzy z inkszego
> przedmiota.
Z niektórych jak ktoś dostanie trzy, to się jeszcze cieszy...
Swoją drogą zauważam, że wielu uczniów przychodzi do szkoły średniej z
zawyżonymi ocenami na świadectwie gimnazjalnym. Spotyka ich później duże
rozczarowanie, gdy ich wiedza zostaje oceniona nieco bardziej realistycznie.
--
Jacek Skowroński <><
____________________________________________________
_______________________
Wykształcenie jest potrzebne, żeby nas oświecić. Ale ono nie czyni
człowieka lepszym, ono czyni go bardziej skutecznym. /Innocent Rwililiza/
|