Re: Troche o miłosierdziu

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Thu, 10 Jan 2019 01:35:04 -0800 (PST)
<q0ltnj$51u$2@node1.news.atman.pl> <g...@m...individual.net>
<5c2f2f8a$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<q0o4lf$9ss$1@node1.news.atman.pl>
<5c2fc19d$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
<g...@m...individual.net>
<5c30862b$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<g...@m...individual.net>
<5c31eb52$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
<g...@m...individual.net>
<5c321a18$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<q0tmkg$53d$1@node2.news.atman.pl>
<5c327c43$0$490$65785112@news.neostrada.pl>
<q0vpqu$50k$1@node2.news.atman.pl>
<5c345f4b$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<q12ehf$6rj$1@node1.news.atman.pl>
<5c3551cd$0$504$65785112@news.neostrada.pl>
<q158lm$16r$1@node1.news.atman.pl> <q1590s$1h4$1@node1.news.atman.pl>
<5c370fd7$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Troche o miłosierdziu
From: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu czwartek, 10 stycznia 2019 10:26:49 UTC+1 użytkownik XL napisał:
> [...]
ka

> Proces krakowskich ksieży (i męczeństwo bpa Kaczmarka, petycja literatów w
> tym Szymborskiej o smierć dla nich) to fakt, który tylko dobitnie dopełnił
> w tym żarcie pewną listę chwalebnych dla Kielc rzeczy. W tym NIBY żarcie
> należy zwrócić uwage na nauczyciela - on dążył do tego, aby została przez
> dzieci wypowiedziana sprawa pogromu kieleckiego. I nie wytrzymał nerwowo -
> bo nie udało się to, nie udało się zgodnie z odgórnymi wytycznymi nagiąć i
> wychowac młodych obywateli w postawie kajającej się za ten fakt.

Z Wikipedii:

Był przeciwnikiem akcji zbrojnych podziemia przeciwko Niemcom, gdyż uważał że
prowadzą jedynie do wykrwawienia się - uważał iż społeczeństwo powinno przeczekać
okupację hitlerowską. Za swoją postawę został napiętnowany w ,,Biuletynie
Informacyjnym AK", a następnie w Sprawozdaniu Ministra Spraw Wewnętrznych w Londynie
Stanisława Mikołajczyka w sprawie sytuacji w okupowanej Polsce w rozdziale Położenie
kościoła katolickiego (Sprawozdanie nr 6/42, L. dz. K. 5006/42).

https://pl.wikipedia.org/wiki/Czes%C5%82aw_Kaczmarek

Oczywiście, że 12 lat to za dużo co dostał, a literaci i Konferencja Episkopatu
zachowali się wyjątkowo paskudnie.

Niewiniątkiem to jednak bp Kaczmarek nie był, co widać na załączonym obrazku.